Avatar billede peachmelba Novice
22. april 2013 - 19:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Farve på font

Hej med jer.

Jeg er ikke super skrap til CSS, men jeg prøver.
Jeg har siden: http://test.sidsteojeblik.dk/

I venstre side vil jeg gerne have rettet teksten i modulboksen "nyeste artikler om Lunderskov fra Kolding netavis" (DEN SORTE TEKST) til den lysere farve.

Jeg bruger firebug til at forsøge mig frem. Firebug fortæller mig, at det er "template.css" linie 3 der skal rettes... Men så ikke alligevel... For farvekoden er overstreget, og overstyres af eller andet andet.

Jeg er kun interesseret i at rette font farve i denne pågældende modulboks

Kan du fortælle mig hvilken CSS fil jeg skal rette i samt hvilken linienummer?
Avatar billede keysersoze Guru
22. april 2013 - 20:19 #1
Vælg fanen computed fremfor style i firebug og fold color ud - her kan du se at farven kommer fra template.css lilnje 14 (altså definitionen af a).

Kan fx overskrives med

.feed-link a { color: red; }
Avatar billede peachmelba Novice
22. april 2013 - 21:33 #2
1000 tak.

Vil du lægge et svar
Avatar billede keysersoze Guru
22. april 2013 - 22:19 #3
svar
Avatar billede peachmelba Novice
22. april 2013 - 22:32 #4
Hej igen.

Jeg vil gerne give dig point, men jeg er løbet ind i et problem, hvis jeg ændrer farven til den jeg gerne vil have i boksen (som den er lige nu.

Linie 14 ´s css farvekode bruges også til farven på info om artiklerne. Se "kategori" farven oven over artiklerne. Den er nu blevet for lys.

Er det ikke muligt KUN at ændre tekstfarven i boksens tekst
Avatar billede peachmelba Novice
22. april 2013 - 22:37 #5
Sorry. Glemte at skrive, at siden jeg har ændret det på, og som er min "produktions" side er: http://lunderskov.dk
Avatar billede keysersoze Guru
22. april 2013 - 23:08 #6
jo - det var det jeg skrev i mit svar. du skal ikke ændre definitionen af a men indsætte en ny og mere specifik som i mit eksempel.