Avatar billede KarstenRytter Nybegynder
22. april 2013 - 21:33 Der er 4 kommentarer

Beregn min skat

Hej

Hvis jeg får en løn på 55000,- + 10000 i pension pr måned, hvad giver det så udbetalt under følgende forudsætninger:

Renteudgifter for 20.000,- pr år (fradrag)
Yderligere fradrag 30.000 pr år (fradrag, børnepenge)
Fagligt kontingent 3000,- pr år (fradrag)
Ejer en bolig med en værdi på 3 mio
Er 38 år og gift
Ikke medlem af folkekirken

Jeg har været på skat.dk, men jeg fatter simpelthen ikke at udfylde de 117 felter de beder om.

Kan nogen lave et overslag (gerne eksemplificeret med et beregningseksempel)

Vil vide hvad der ca. kommer til at stå på lønsedlen under "udbetalt"
Avatar billede KarstenRytter Nybegynder
22. april 2013 - 21:36 #1
Aarhus kommune....
Avatar billede larsen45 Juniormester
23. april 2013 - 16:26 #2
Du gør følgende, du går ind på told og skat´s hjemmeside.
Herefter finder du deres telefon nummer.
Du ringer til deres kundeservice, og fortæller dem, at du har problemer med at indtaste de korrekte data i felterne.

De fortæller dig så præcist hvad for felt du skal gøre hvad i.
Du siger du har brug for hjælp til beregningen, så den bliver korrekt, og de kan så imens du snakker med dem i telefonen, lige hurtigt give feedback på dette også.

Du klikker gem, og siger tak for hjælpen til skat, og så er det problem ude af verden.

Forsat god dag.
Avatar billede esendk Nybegynder
25. april 2013 - 10:56 #3
Haha fantastisk måde, at få nogle til, at udregne sin skat på. Men jeg er sikker på, at det ikke var det du mente. :) Jeg ville tage på skattekontoret.
Avatar billede KarstenRytter Nybegynder
26. april 2013 - 12:19 #4
Tak for den meget udførlige vejledning - der manglede bare at fortælle at jeg skulle huske at lægge på efter at have talt med skat.

Nu er problemet blot, at jeg er på arbejde i SKAT's åbningstider, så det er ikke en mulighed at ringe til dem.

Jeg tænkte om nogle kunne lave en overslagsmæssig håndregning?