Avatar billede pz Nybegynder
22. april 2013 - 22:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel 2012 opsætning/fjernelse af ny specialindstilling

Hej,

Jeg har installeret Office 2012 og for Excel er der dukket noget nyt op, når man klikker på en celle løber den seneste aktive celle hen over skærmen til den nye celle man klikker på.
Hvordan får jeg dette væk, det virker forvirrende og kan tage fokus væk fra det man laver og har absolut ingen formål ud over at bruge ressourcer fra processoren.

/Peter
Avatar billede finb Ekspert
23. april 2013 - 07:14 #1
Ja, generelt bliver office og windows forringet for hver nye version, brugeren opfattes som dummere og dummere.
Avatar billede pz Nybegynder
23. april 2013 - 16:51 #2
Ja, ud fra det behov jeg har for at bruger Word, Excel, Outlook og Windows er hver ny udgave (brugerflade) i bedste fald ikke forringet i forhold til den gamle + der skal bruges en del ressourcer på at finde ud af hvordan man gør det i den nye udgave.
Derudover er der det forøgede tidsforbrug fordi der er forskellige udgaver på min firma PC og på den private.
Særlig Windows 8 er brugerfladen helt af h...... til at finde rundt i.
Hvordan skal den "gamle" generation af mennesker som af blandt andet af offentlige myndigheder, banker osv. opfordres til at bruge EDB finde ud af det ???
/Peter
Avatar billede pz Nybegynder
28. april 2013 - 07:18 #3
Hej,

Jeg har løst problemet ved at fjerne Office 2012 så Office 2010 bruges i stedet, jeg har ikke tid til alt det pangel, jeg har nogle opgaver som skal løses.
Der går for meget spildtid med de nye "smarte" udgaver af programmerne.

/Peter