Avatar billede RasmusRR Nybegynder
23. april 2013 - 11:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning hos GratisDNS.

Jeg er ved at flytte mit domæne over til GratisDNS, men er løbet ind i opsætningsproblemer :-/

Jeg har fulgt deres vejledning på: https://web.gratisdns.dk/?q=node/129#t5n214

Men det er som om der ikke sker noget..

Er der en der kan hjælpe mig igennem processen?

Pt ligger mit domæne hos et dansk webhotel, jeg har valgt at flytte det til GoDaddy i USA.

/Rasmus
Avatar billede venturer Nybegynder
23. april 2013 - 14:19 #1
Den guide du linker til viser hvordan du tilføjer records i zonen (dit domænenavn) hvis den allerede er på GratisDNS. Men du skriver at du er VED at flytte domænet.
Har du flyttet det, eller er det dét du ikke kan?
Er der tale om et .dk eller et .com (eller noget helt andet) domæne?

Når domænet er flyttet, skal du så vide hvor din hjemmeside skal ligge. Den vil du flytte til GoDaddy? I så fald skal du have at vide fra dem, hvilken A eller CNAME records du skal oprette for at det virker.

/Venturer
Avatar billede vpspro Nybegynder
23. april 2013 - 16:34 #2
hvilket domæne er der tale om?
Avatar billede RasmusRR Nybegynder
23. april 2013 - 19:43 #3
Så har jeg fået meldt flytningen af domænet til Dk Hostmaster, og der peger den nu mod de 5 navneserver hos GratisDNS.

Men.. går man ind på hjemmesiden bliver man stadig henvist til det gamle webhotel.

Skal jeg bare være tålmodig eller skal jeg fortage mig mere nu?
Avatar billede Martin Nybegynder
24. april 2013 - 01:19 #4
ja der et en udløbstimer på dns records så der går normalt omkring 8 timer inden den er publiseret til de forskellige dns server rundt om i verdenen
Avatar billede venturer Nybegynder
24. april 2013 - 10:22 #5
Som nmartin skriver, kan der gå nogle timer. 8-12 er ikke unormalt.
Men som jeg skrev tidligere, skal du også være sikker på at dine records peger rigtigt. Én ting er at DNS nu ligger hos GratisDNS. Men du skal stadig selv sørge for at dine records peger på det nye webhotel.
Avatar billede RasmusRR Nybegynder
24. april 2013 - 13:25 #6
Så ligger den hos GratisDNS, og når jeg laver en url forward går den som den skal ind på mit webhotel hos GoDaddy..

Jeg skal nu have opsat A og Cname.

Hvad er det??
Jeg kan se at A er en IP? Når jeg indtaster den der er på mit webhotel kommer der bare en fejl..
Avatar billede RasmusRR Nybegynder
24. april 2013 - 23:05 #7
Når jeg går ind på vejledningen på GoDaddy's hjemmeside for at se hvordan jeg skal opsætte DNS'en henviser de til at jeg skal bruge deres navneserver..

Skal jeg fjerne de navneservere som GratisDNS har og indtaste GoDaddys??
Avatar billede venturer Nybegynder
29. april 2013 - 09:18 #8
Jeg kender ikke GoDaddys webhotel løsning.
Men som du skriver det, så vil de have at DE hoster DNS for dit domæne. D.v.s. at det slet ikke skal være hos GratisDNS.

Jeg ville skrive til deres support, og fortælle dem at du har DNS hosted andet steds, og vil gerne vide hvilke A eller CNAME records du skal oprette.