Avatar billede kasperorso Juniormester
24. april 2013 - 09:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ringe lyd på HP EliteBook 8540p.

Hej alle.
Min lydkvalitet, der kommer fra min hp er ekstrem lav. Det virker som, at der er noget på min computer, der modarbejder effekterne (specielt bassen) i ex et musiknr. Hvis jeg sammenligner min pc med andre af samme model, er lyden en helt anden sag.

Jeg har haft installeret nogle forskellige lyddrivere, da jeg tidligere har spillet som dj.
Jeg har afinstalleret så mange af de drivere jeg kunne finde frem til, inkl. windows' egne, men det har ikke hjulpet.

Er der nogen, der har en idé til, hvordan dette problem kan løses?

På forhånd tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2013 - 16:01 #1
Det kan så ikke være indstillinger til selve lydkortet som laver problemer for dig.
På min Xp her, har jeg i kontrolpanelet et ikon det hedder "styring af flerkanals lyd". Og her kan man ændre det "miljø" den skal afspille i. Det normale er "ingen", men står den til noget andet bliver lyden mærkelig at høre på.

Hvilket system kører du?
Har du prøvet og lade Slimdrivers finde driver til dig?
  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/ som viser hvordan det virker.
Avatar billede kasperorso Juniormester
12. maj 2013 - 13:15 #2
Jeg kører Windows 7, og nej - Jeg vil lige prøve at kigge på dit svar. Tak :-)
Avatar billede kasperorso Juniormester
13. maj 2013 - 13:09 #3
Jeg har gennemgået det og opdateret alle drivere - Lyden er desværre stadig ligeså dårlig :-(
Jeg har prøvet at starte computeren i Linux, og her fungerer lyden optimalt.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2013 - 16:10 #4
Har du nogle indstillinger i kontrolpanelet under lyd der kan være forkerte?
Jeg har her på min Xp noget der hedder "Styring af flerkanals lyd".
I disse indstillinger her kan der sættes forskellige modforvrængere.
Den skal normalt stå til ingen, men hvis jeg ændrer her bliver min lyd også dårlig. Ved ikke om du har nogle tilsvarende indstilliger på din pc?
Avatar billede kasperorso Juniormester
17. maj 2013 - 13:30 #5
Alle mine lydindstillinger er 'neutrale' - Jeg har også haft slettet driveren til lydkortet, men intet hjælper...
Avatar billede kasperorso Juniormester
12. januar 2016 - 09:58 #6
Lukket