Avatar billede stoholm Novice
24. april 2013 - 12:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sendt e-mail i fælles mailboks

Hej

På mit arbejde har vi en fælles mailboks, kaldet "kundeservice".
Denne har alle adgang til.
Vi bruger Outlook 2007.

MEN når man sender en mail via "kundeservice" mailboksen, så bliver den arkiveret i ens egen personlige mailboks.
Dvs ens kollegaer kan IKKE se andres sendte e-mail, hvilket er uhensigtsmæssigt.
Man kan kun se de modtagne mails, der kommer til denfælles mailboks, ikke det sendte svar.

Kan man ændre på dette?
Avatar billede finb Ekspert
24. april 2013 - 20:04 #1
alle sender cc til "kundeservice"
eller
spørg adminstrator
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. april 2013 - 21:56 #2
For at afsendte mails skal placeres i fællesmailens "Sendt Post", så skal du logge på som fællespostkassens bruger, og derefter besvare den aktuelle mail.
Så forslaget fra #1 er nok den mest simple løsning.
/ptj_11
Avatar billede stoholm Novice
25. april 2013 - 08:15 #3
Det er jo ikke så smart at man skal logge på/af hele tiden, er der ikke en bedre løsning?
I Outlook har alle jo både deres egen mailboks samt den fælles, så man kan jo ikke sidde og logge af/på de forskellige mailbokse hele tiden.

Kan man evt oprette en regel såsom;
HVIS afsendt fra fællesmail
SÅ flyt mail fra 'sendt post' til 'Fælles sendt post'

Er det muligt=
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. april 2013 - 16:42 #4
For at forstå helheden, så får du lige en lille let forståelig forklaring på, hvordan man opretter en fællespostkasse:

For at kunne udføre ovenstående, så kræver det, at man, lige som med alle brugere på netværket, som skal have en mailkonto, starter med at oprette brugeren fra bunden.
Her opretter man altså en bruger, der hedder det som man ønsker fællesmailen skal hedde, derefter tildeler man alle de brugere, som skal have redaktørrettigheder på postkassen, de nødvendige rettigheder i systemet.
Hvis du som almindelig bruger på jeres netværk ønsker, at en af dine kollegeaer skal kunne modtage og læse mails sendt til dig i f.eks. din ferie, så kan du tildele denne bruger de fornødne rettigheder til din egen postkasse. Det samme gælder for din kalender.
Men denne bruger kan ikke sende mails som dig. Vedkommende kan kun besvare dine mails i eget navn.
Hvis brugeren skulle kunne besvare i dit sted, med dig som afsender, så ville det kræve, at brugeren kunne logge på netværket med dine akkreditiver. (Dit brugernavn og password).
Derfor kan det ikke lade sig gøre på den måde som I forsøger.
Alle mailkonti er altså personlige.
Derfor vil #1 stadig være den mest simple løsning.
/ptj_11java script: void(0);
Avatar billede stoholm Novice
24. maj 2013 - 23:11 #5
Ok, tak for det detaljerede svar!
Så må vi jo nok bruge den løsning, selv om jeg ikke synes den er optimal.
Lukker sp.
Avatar billede stoholm Novice
24. maj 2013 - 23:13 #6
Vil gerne dele point mellem jer begge hvis man kan dele dem ml to.
Så skriv lige et svar :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. maj 2013 - 01:21 #7
Point bør retteligt tilfalde finb, da hans løsning på dit spørgsmål er den enkleste. Jeg har bare uddybet baggrunden for, hvorfor det er lidt svært at gøre hvad I prøver.
Så giv du dem bare til finb.
/ptj_11