Avatar billede jonasjust1 Juniormester
24. april 2013 - 18:46 Der er 8 kommentarer

opløsning ?

hej skal have bygget en pc men der står på mit grafikort Maksimum opløsning skal man have så lidt af det som muligt eller så meget som muligt
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2013 - 19:28 #1
Det kommer an på brugen af pc. Skal du spille på den, og se film i hd kvalitet skal skærmen have en stor opløsning.
Du kan på dette link http://da.wikipedia.org/wiki/High-definition_video
se forskellene på om der er få eller mange billedpunkter.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. april 2013 - 19:43 #2
Vær obs på nogen kort kan klare stor opløsning men er meget langsomme.

Hvilken hardware taler vi om ?
Avatar billede jonasjust1 Juniormester
24. april 2013 - 20:18 #3
nielserikk det er mit grafikort http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=745855
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. april 2013 - 17:29 #4
Dit kort er lidt ældre men ikke ringe, dog vil et GTX 660 OC eller TI version løbe fra det.

Jeg ville nok gå efter et GTX 660 OC
(et godt 660 OC matcher et 660 TI standard)
De fås fra ca 1350 til ca 2200 kroner inc TI version.

Vælger du lige det kort som du har fundet, så kan du spare 175 kroner ved at kigge her...
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/xfx-radeon-hd-7870-2-gb-id-6712803.aspx

Din strømforsyning (PSU) er interessant da det er kort som kræver en del strøm.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. april 2013 - 17:30 #5
(jeg går ud fra du ønsker at spille, ud fra det kort som du har fundet frem)
Avatar billede jonasjust1 Juniormester
26. april 2013 - 17:55 #6
ja ønsker spille vil være youtuber men det bliver sgu svært med den lorte pc jeg har nu :( niels det var også det jeg ville frem til altså om jeg skulle have et gt 660 i :)
men jeg ved ikke om gtx660 er de 600 kr ekstra værd :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. maj 2013 - 09:17 #7
660 OC giver en rigtig pæn ydelse for for pengene.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. maj 2013 - 17:10 #8
Jeg vil gå så langt som at sige: GTX 660 OC har kun en rigtig alvorlig "fejl"... Den billige pris afholder folk fra at vælge GTX 670 (prisspringet bliver for stort i forhold til ydelsesfremgangen).