Avatar billede pkc Nybegynder
25. april 2013 - 18:35 Der er 10 kommentarer

indsætte modtagers email i tekst i signatur

Jeg har en signatur som følger:

scanboat.com a/s - Per Krabbe

Subscribe to scanboatnews.com - http://scanboatnews.com/?subscribe=true&email=??? -

Hvor jeg der hvor ??? står vil jeg automatisk indsætte den email som modtager af emailen har -

Kan det lade sig gøre - ?

Jeg bruger Outlook til mail -
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. april 2013 - 01:55 #1
Hvor ville du få modtagers mailadresse fra?
Er det ikke netop meningen, at modtageren selv skal skrive sin mailadresse ind i feltet?
/ptj_11
Avatar billede pkc Nybegynder
26. april 2013 - 07:24 #2
Hvis nu at jeg satte hans email ind skulle han jo ikke skrive den selv. Derfor ideen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. april 2013 - 08:32 #3
Det kan jeg godt se, men hvor vil du få adressen fra?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. april 2013 - 08:35 #4
Og ikke mindst, hvordan vilo du skelne mellem forskellige brugere?
/ptj_11
Avatar billede pkc Nybegynder
26. april 2013 - 08:49 #5
når jeg vælger "TIL" - så indsætter den adressen magen til "TIL" -
Avatar billede pkc Nybegynder
26. april 2013 - 09:00 #6
Du læser hvad jeg skriver - ikk?
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. april 2013 - 11:57 #7
Lad mig lige få en til klart-
Er hjemmesiden din, eller er du bruger på siden?
/ptj_11
Avatar billede pkc Nybegynder
27. april 2013 - 18:16 #8
Spørgsmålet er oprettet under Outlook - så jeg regner med at du har gennemskuet at det er når jeg sender en email fra Outlook til en person at jeg vil have hans email sat ind i strengen -

ok - ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. april 2013 - 03:48 #9
Jeg havde nu ikke gennemskuet, at det på den måde, at du havde tænkt dig, at det skulle ske, det ville sikkert være muligt at programmere sig ud af opgaven. Det ligger dog uden for mine evner, at hjælpe med den del af det.
Men før du går videre med dit projekt, er der lige et par ting, som du nok bør tage i overvejelse:
1. Hvordan vil du sikre, at modtageren af mails, afsendt fra din mailkonto, IKKE altid bliver indsat som moptager af dit nyhedsbrev?
Outlook kan jo ikke gennemskue,om modtageren er en mulig kunde, eller om du bare skriver til moster Olga, og ønsker tillykke med  fødselsdagen.
2. Du vil, hvis du gennemfører dit projekt, komme i karambolage med markedsføringsloven §6, da dit nyhedsbrev vil være at betragte som udsendelse af spam.
Der er ganske vist undtagelser fra loven, men det kræver en ret udførlig beskrivelse af afledte hændelser i forbindelse med at din kunde oplyser sin mailadresse til dig. Det hedder i juridisk  sprogbrug noget i retning af "Oplyst tilsagn", hvor modtageren positivt tilkendegiver, at vedkommende er interesseret i at modtage nyhedsbrevet.
Det kan du læse meget mere om på følgende link:
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning

Vær også opmærksom på, at prisen for at udsende spam stiger nærmest proportionalt med mængden af udsendte spammails.
/ptj_11
Avatar billede pkc Nybegynder
28. april 2013 - 10:21 #10
Nå sker afsendelsen af mig fra mit outlook prorgram på min computer. Så forstår ikke de spørgsmål.

Tak for din omsorg - men hvad du ellers henviser til tror jeg nu nok jeg har styr på.

Lad os se om der er andre der har noget konstruktivt at tilføje tråden - ellers må jeg jo opgive den :-(