Avatar billede jailbird Nybegynder
27. april 2013 - 20:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se USB stik under drev-enheder

Hej

Har hurtigt brug for hjælp. Jeg har en USB med nogle filer på. Når jeg sætter den ind i min computer så kan jeg høre at computeren giver en lyd(som den plejer når den registrerer der kommer USB stik i den) - men jeg kan imidlertid ikke se USB stikket. Jeg har prøvet at skifte det rundt og jeg har prøvet at slukke og tænde igen men uden held. Jeg har ikke andre computere jeg kan prøve den på.

NOgen som kan guide?
Avatar billede jailbird Nybegynder
27. april 2013 - 21:00 #1
og jeg har prøvet administrer - Diskhåndtering.... her står der bare E: (drevet)Disk 2 (Flytbar) INTET MEDIE

Der er data på men jeg kan ikke se den men den er registreret under diskhåndtering.. please hjælp
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. april 2013 - 09:51 #2
Hvis du kan se den dukker op under diskåndteringen og siger "intet medie", er det fordi der er noget galt med filsystemet på din USB-stick.
Men det er lidt farligt bare at konkludere, da mange drev (CD/DVD-drev, Flashkort læser drev m.m.) vil stå med samme status, uden at der er nogen problemer.

Så derfor - kan du se den dukke op (forsvinde når du tager den ud), og er helt sikker på det ikke er et andet drev, og at det iøvrigt har tildelt et drevbogstav, så skal du ud i noget recovery software.

Det mest oplagte vil nok være Recuva, der er noget af det mere effektive freeware på markedet i øjeblikket: http://www.piriform.com/recuva/download
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. april 2013 - 09:54 #3
Iøvrigt en note om, hvordan du kan være havnet i situationen - det er desværre alt for normalt at man bare hiver sticken ud, når man er færdig med at kopiere data. Men de færreste tænker over at når windows er færdig med at kopiere, er det kun på "overfladen". For at spare tid for brugeren, foregår resten af kopieringsprocessen i baggrunden, og det er derfor det er vigtigt at bruge "sikker fjern hardware" når man fjerner en USB-stick. Det sker oftere end man tror, at eksamensprojekter o.lign. forsvinder, fordi de ikke var gemt, da sticken blev hevet ud... - men her ved du nok bedst selv om det kan være tilfældet - ovenstående er selvfølgelig bare et gæt, og et råd om hvordan det kan undgås i fremtiden.
Avatar billede jailbird Nybegynder
25. juli 2013 - 12:34 #4
læg svar Ole Madsen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. august 2013 - 15:40 #5
Der kommer svar her... - håber du fandt data?