Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
29. april 2013 - 16:22 Der er 4 kommentarer

Udtræk fra AD

Er der nogen der har forslag til programmer (Ligesom DumpSec) hvor man kan udtrække data fra AD.

Det må gerne være lidt mere detaljere data den kommer med.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
14. maj 2013 - 19:40 #1
Hvilke data vil du f.eks. trække ud?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. maj 2013 - 15:04 #2
Jeg vil gerne selv vælge hvilke data det skal være, men eks
1. alle computere der starter med DK
2. alle generic account og hvilken mappe de er placeret i.
3. Alle deaktiverede brugere
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. maj 2013 - 15:06 #3
Evt
Alle generic accounts, hvem der har rettigehedr til den, hvor de er placeret (Hvilken under mappe)
Avatar billede RogerWilco Seniormester
27. maj 2013 - 18:15 #4
Jeg bruger selv ADFind:
http://www.joeware.net/freetools/tools/adfind/

...men også de almindelige dsquery/dsget.

Begge er kommandolinje-værktøjer, så man skal selv lære syntaksen at kende, men der er mange eksempler på nettet - f.eks.:
http://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/7535.adfind-command-examples.aspx

ADFind har generelt syntaksen:
adfind domæneinfo filter attr
...hvor attr angiver hvilke attributter der ønskes, og domæneinfo angives, hvis der kun skal hentes data fra en bestemt OU.
For attributter:  http://www.selfadsi.org/

At finde alle computere der starter med DK skulle så være noget i stil med (bemærk, én lang linje):
adfind -b "OU=computers,OU=afd,OU=firma,DC=firma,DC=local" -f "(&(objectcategory=computer)(name=DK*))" -nodn cn lastlogontimestamp distinguishedname -sl -tdcs -tdcsfmt %%YYYY%%/%%MM%%/%%DD%% -csv -csvdelim ; >pc_lastconnect.csv

Jeg gemmer som regel kommandoen i en bat-fil, så det er nemt at vedligeholde, og man skal så bare dobbeltklikke på den for at generere en CSV-fil med output.