Avatar billede casper0219 Nybegynder
01. maj 2013 - 09:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af Første DLSR

Hej Eksperter.

Nu er tiden kommet for mig til at overveje hvilket dslr jeg godt kunne tænke mig, vakler rigtigt meget mellem Nikon og Canon,

Nikon D5200 - har bedre sensor, flere mpx
Canon 700d - Skulle have flottere farver, samt touchscreen

Hvad skal jeg vælge? er meget i tvivl jeg hælder dog mest til canon, på baggrund af hvis jeg engang skulle skift til FullFrame er canon vidst bedst.

Håber i kan hjælpe eller guide mig lidt på vej
Avatar billede chalde Seniormester
01. maj 2013 - 09:42 #1
- Hvad har folk i din omgangskreds? (mulighed for at låne optik)
- Prøv dem ad og se hvad der ligger bedst i din hånd, hvordan indretning er, funktioner m.m.
- Hvis du vil gå op i fullframe med tiden, så vær opmærksom på at DX/EF-S ikke duer (optimalt) på fullframe.
- Der er ikke noget der overall er "bedst". De har vær sine styrker og svagheder, som kombineret kan være "bedst" for den enkelte køber.

Da jeg i sin tid valgte mit DSLR, var det primært på baggrund af hvad min omgangskreds havde af glas jeg ku låne. Derved har jeg næsten altid adgang til at låne mig frem til det jeg mangler.
Dertil valgte jeg ud fra hvad der lå bedst i min hånd og føltes bedst ud fra min egen overbevisning samt reviews.
Jeg står selv og overvejer at gå fullframe og her må jeg udskifte alle mine egne glas, da de er til crop.

Se evt. også:
http://www.dpreview.com/articles/9566705626/buying-a-digital-slr
http://www.techhive.com/article/1137066/dslr-buying-guide.html
Avatar billede esendk Nybegynder
01. maj 2013 - 21:59 #2
Du kan kigge lidt mere her: http://versusio.com/da/canon-eos-7d-vs-nikon-d5200

Jeg ville selv anbefale Nikon til at starte med. Held og lykke og tag nogle gode billeder.
Avatar billede casper0219 Nybegynder
02. maj 2013 - 14:49 #3
Jeg må indrømme jeg synes det er mega svært at beslutte sig, men ja må jo bare tage mig sammen ;-)
Avatar billede casper0219 Nybegynder
30. juli 2013 - 07:29 #4
Lukkes