Avatar billede Yammaann Nybegynder
05. maj 2013 - 01:50 Der er 11 kommentarer

Cheshire police authority virus!

Hej alle.
Nu er min computer ramt af virus, computeren blokeres når den starter op, og det eneste jeg kan er at betale 100 pund. Dette er selvfølgelig en falsk side som udgiver sig for at være internet politi. Jeg har læst på det og jeg har fundet frem til at jeg skal trykke f8 mange gange, så "menuen for avancerede indstillinger" kommer frem... men det sker simpelthen ikke for mig, så jeg har ikke mulighed for at starte op i "safe mode with networkning"
nogle forslag???
Ps: har windows 8.
tak på forhånd.
05. maj 2013 - 07:31 #1
Velkommen til E. ...

Bærbar eller stationær PC ?

Bruger du USB eller trådløst tastatur ?

---

Velkommen i [Ukash virus] klubben...

Fejlsikker tilstand - Systemgendannelse !!!
Som her ->
www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 08:37 #2
Har du en Win 8 cd?
Du burde med den kunne komme i kommandoprompt og skrive rstrui.exe
og prøve at vælge et tidspunkt fra før du fik Ukash.

Hvis du ikke har en Win 8 cd skal du måske have en live cd i stedet til at fjerne virussen.
En live cd virker som et separat styresystem og kører oden nogen form for tilknytning til harddisken.
Kaspersky rescue cd 10 er en af dem:
http://support.kaspersky.com/4162
Du kan her se en video der viser hvordan det bruges: http://www.youtube.com/watch?v=J_2HKrFWrMU
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 08:43 #3
Hvis du kan få gendannet computeren til et tidligere tidspunkt, skal den scannes med Malwarebytes bagefter:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 09:52 #4
Fejlsiker tilstand i Windows 8
http://www.winhelp.dk/?mod=entry&id=713
Avatar billede Yammaann Nybegynder
05. maj 2013 - 14:23 #5
Tak for alle svarene. Min computer er en "Acer aspire v5-531.
Hvor kan man eventuelt købe en "win8 cd/ Live cd??
Avatar billede sullep Nybegynder
05. maj 2013 - 14:58 #6
Er der ikke en pc i huset med Windows 7 ?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 17:13 #7
Læs lige #2 igen og se video fra youtube.
http://i.imgur.com/5UEJRWX.png
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 19:03 #8
Hvis du ikke kan opdater kaspersky trådløst, så kabel computer til router.
Avatar billede Yammaann Nybegynder
05. maj 2013 - 20:55 #9
Jeg kan slet ikke få "advanced boot option" frem. på den virus ramte pc jeg har er f8 en genvejs knap til lyden. "jeg har en anden computer med windows 7)så selvom jeg har hentet kaspersky til et usb  stik, kan jeg jo ikke få det til at fungere.
Avatar billede sullep Nybegynder
06. maj 2013 - 13:38 #10
@Yammaann
Jeg har sendt dig en privat mail.
Avatar billede sullep Nybegynder
06. maj 2013 - 13:40 #11
Jeg har sendt dig en privat besked.