Avatar billede nielsen98 Nybegynder
05. maj 2013 - 11:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

reinstall mac

Hej

Jeg vil gerne reinstall min mac, fordi jeg syntes efterhånden den er blevet langsom. den viser tit den badebold (når den arbejder)

Men hvis jeg vælger at reinstall min mac, kan jeg så på nogen måde beholde mit word software?
Det vil være træls, at skulle investere i word igen.

Mvh

Nielsen98
Avatar billede KennethLykke Mester
05. maj 2013 - 19:53 #1
Hej,

Du vil ikke kunne løse særlig mange problemer ved at geninstallere dit OS. Måske kan noget maskinkræft genoprettes, men det vil kun være for en tid.

Hvilken mac har du, og hvor gammel er den? Hvilket OS bruger du?

Hvis du f.eks. har en ældre macbook med 2 gb ram og kører Lion, så vil du kunne løse mange af dine irritationer ved at smide 2*4 gb ram i.

Vh
Kenneth
Avatar billede nielsen98 Nybegynder
05. maj 2013 - 20:11 #2
Hej,

Det er en 15" ultimo 2011, og har os x mountain lion på den.

Vil der evt. være nogen programmer, der kan rense den?

Vh
Nielsen98
Avatar billede MacTek Nybegynder
15. maj 2013 - 12:49 #3
Badeboldt kan opstår af flere grund.

1. Tjek at du har nok Harddisk plads.
2. Tjek at du har nok ram hvis du bruger mange programmer på engang.
*3. Tjek din Harddisk med diskutility under programmer>hjælpe programer>Disk utility, vælge din disk på venstre side og tryk på "Kontroller Disk" og hvis der blev fundet en fejl "Reparer Disk", hvis disk utility kan ikke reparer disken har du højt sandsynligt defekt harddisk.
4. Tjek at din software er opdateret via "apple logoet" øverst på venstre side og softwareopdatering.

Det er meget sjælden men geninstallere systemet i OS X, og jeg vil ikke anbefale 3 parts programmer for at rense din Mac for de kan gøre ting værre.

Vh.
MacTek.