Avatar billede wickedd Juniormester
06. maj 2013 - 02:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC: Jordforbindelse gør min LCD monitor underlig

Hejsa, jeg har lige opdaget at der er jordforbindelse i mit "game room" i huset og da jeg har utrolig meget støj når jeg bruger min mikrofon, så skyndte jeg mig at tilslutte min pc og monitor med jord. Ifølge elektrikeren blev der lavet nye kabler, med jord, for 3 år siden så gammelt er det ikke.

Problemet er bare at når jeg har tilstullet pc'en og monitoren, med jord, begynder den at vise nogle underlige linjer som starter for neden og går hele vejen op. Det har den aldrig gjort mens den har været uden jord.

Hvorfor gør den nu det? PC og monitor er tilsluttet samme forlænger skinne.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
06. maj 2013 - 08:44 #1
har du en radiator i nærheden som kablet kan risikere at røre ved, har oplevet at min skærm har haft gjort noget lignende nemlig :)
Avatar billede milter Ekspert
06. maj 2013 - 12:29 #2
Du jar sikkert det, som kaldes en "ground loop". Prøv at ændre lidt på ledningernes placering, så de er så langt væk fra hinanden og strømforsyninger som muligt. Den eneste løsning kan være at fjerne jordledningen på det ene apparat. Jeg ville fjerne den på skærmen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_loop_(electricity)
Avatar billede milter Ekspert
06. maj 2013 - 12:40 #3
En anden løsning kan være at forbinde skærm og PC til hver sin elgruppe, men det er nok ikke særligt praktisk :-)
Avatar billede wickedd Juniormester
06. maj 2013 - 21:32 #4
Jeg fjernede jorden fra skærmen og det virkede ganske fint! Nu har jeg ikke en dyt forstand på el, så jeg må hellere lige forhøre mig om det kan skade mig eller min tidsfordriv computer :)
Avatar billede milter Ekspert
06. maj 2013 - 22:23 #5
Nej, det kan hverken skade dig, skærmen eller computeren, at skærmen ikke er forbundet til jord. Faktisk er langt de fleste computere og skærme slet ikke jordede :-)
Avatar billede wickedd Juniormester
07. maj 2013 - 02:39 #6
Tak for hjælpen =)
Avatar billede milter Ekspert
07. maj 2013 - 11:12 #7
Velbekom og tak for point :-)