Avatar billede detmig Nybegynder
06. maj 2013 - 08:40 Der er 4 kommentarer

Hvordan får jeg lyden udenom HDMI

Kære ekspert
Jeg har koblet min bærbare Lenova til et Medion 47 tommer LCD TV. Lyden har fungeret upåklageligt, men pludselig afspiller TVet ikke lyd. Ej heller min PS3 eller Surface vil afspille lyd via HDMI kablet. Derfor peger alt mod tvet.
Da jeg kan se her på siden at der er flere der har haft samme problem og ingen har kunnet svare, vil jeg istedet forbinde min bærbare med lyd udenom TV'et.
Jeg har koblet den bærbare til TV'et via jackstik. Men ligemeget hvordan jeg gør er der ingen lyd.
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede detmig Nybegynder
06. maj 2013 - 08:41 #1
Ja jeg mener koble lyd til TV'et udenom HDMI kablet.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2013 - 02:20 #2
tja problmet kan blive, at i samme øjeblik hdmi er isat, spærrer tv for de analoge audio out..

hvad med at fabriksresette tv ?
Avatar billede detmig Nybegynder
04. august 2013 - 11:28 #3
Kære alle
Tak for jeres svar. Desværre er lyden aldrig kommet tilbagevejen heller ikke ved at sætte tv tilbage til standard indstilling. Istedet har jeg købte et par gode Creative pc højtalere og får lyd derfra. Tak for budene.
Avatar billede detmig Nybegynder
04. august 2013 - 11:28 #4
Jeg kan derfor ikke give point om end det var et logisk og godt bud