Avatar billede Singh Nybegynder
10. maj 2013 - 11:21 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Java vil ikke virke!

Hej Eksperter! mit java det vil ikke virke og jeg har slettet det og installeret det igen.
(Java Update 21)
Når jeg logger på nemid sender den mig automatisk til java´s hjemmside altså ligeså snart jeg trykker "Kør nu".

Jeg prøvet:
Slettet Internet Browser (Google Chrome) Prøvet med IE / FireFox
Installeret Google Chrome igen.
Slettet alle mine programmer i kontrol panelet.
Installeret java 32 gange eller mere..
Søg på Google!
Prøve at aktivere det i indstillinger "Det er aktiveret"
Slettet mit Anti Virus for at se om det blokeret java.
----
Lidt mere info:
Jeg har prøvet at gøre det på nogle andre bærbare som er Windows 7 Ultimate 32 bit
---- (Der virket det ikke men så fik jeg det fikset på den.)
Jeg har også prøvet på min Stationær pc det virker uden fejl!
----
Men på min bærbar som jeg altid bruger virker det ikke:
Jeg har:
Windows 7 Ultimate 32 bit
----
Jeg har læst meget på nettet at det kunne skyldes java havde fejl men det var i Java 1.6 aka "Java 6" eller "Java 7" men det var bare Update 17 jeg har Update 21
----
Håber i kan hjælpe mig! Fordi jeg vil ikke hele tiden bruge de andre bærbare computere da jeg bedst kan lide min! Acer

----
Den som hjælper mig altså har hjulpet mig så det virker igen vil modtage 200 Point!
----
- Singh
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2013 - 11:28 #1
gå ind på http://java.com/en/
vælg 'Do I have java'
menuen til venstre 'All Java downloads'
kør så Windows Offline (32-bit) og derefter Windows Offline (64-bit)
så har du java til IE (typisk 64 bit), og firefox på 32bit.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2013 - 11:29 #2
så lige "Windows 7 Ultimate 32 bit"
så skal du kun hente/køre Windows Offline (32-bit)
Avatar billede Singh Nybegynder
10. maj 2013 - 15:12 #3
#1
Claes57 tak for hurtig svar!
Jeg er lige blevet færdig med det som du forslog, men det ville ikke virke.

Ellers mange tak for du overhoved gad hjælpe mig.
-----
Andre forslag?
-----
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 15:16 #4
Fjern Java med Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg Java og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc, og installer en frisk Java
Avatar billede Singh Nybegynder
10. maj 2013 - 15:46 #5
#4 - Tak for svar
Hej 220661,
Det virket ikke har installeret Revo Uninstaller
Derefter slettet Java, derefter genstartet jeg computeren og installeret java.

Så genstartet jeg IE10 browseren og åbne for Danske Bank/netbank

Der kom heller ikke det frem med "Vælg alt" efter jeg slettet Java som du skrev:
Når resultatet kommer vælger du "vælg alt"
Tak for svar og hjælp :)
----
Andre forslag! har virkelig brug for hjælp!
----
- Singh
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2013 - 16:03 #6
prøv at slette IE og java's cache-lagre. Der kan ligge gums/rester i dem.
IE: Funktioner/Slet browserdata. Der skal være hak i 'bevar data om favorit...' og 'midlertidige internetfiler...'
Slet.

Java: kontrolpanel / java, fanebladet general - under temporary internetfiles, klik på settings - klik så på 'delete files'

Så starter du IE, og tester banken igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 16:20 #7
#5 Trykkede du på "næste" som der beskrives, efter den almindelige afinstallering var færdig? (skal nogle gange gøre det 2 gange før alt er slettet.
Avatar billede Singh Nybegynder
10. maj 2013 - 16:34 #8
#6
#7
Det vil jeg gøre når jeg kommer hjem igen!
Tak for svar begge to :)

- Singh
Avatar billede Singh Nybegynder
11. maj 2013 - 14:16 #9
#6  (claes57)
Jeg har gjort alt som du sagde:
Åben IE/Internet Indstillinger/Slet.../Valgte Flueben ved Bevar Data og Midlertidlige Internet filer.

Derefter:
Kontrolpanel/Java/Settings.../Delete files/OK

--- Det virket ikke ! --- Øv altså.

#7 (220661)
Jeg så det! efter trykket jeg Scan men jeg tog altså "Moderat"
og så trykket jeg vælg alt og derefter slet.

Så genstartet jeg min Computer og Installeret Java igen, men det virket ikke.

Tak for hjælp igen !
Andre forslag??
- Singh D:
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2013 - 14:27 #10
Prøv at rydde op med CCleaner:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
og forsøg så at installere.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2013 - 14:29 #11
Husk både at rydde op i filer og registrering.
Fjern evt først Java med Revo før du renser pc med CCleaner.
Når CClesner er færdig prøver du så igen at installere Java.
Virker dette ikke er jeg ved at være tom for ideer.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. maj 2013 - 21:15 #12
Hej - MJeg har netop i aften fix'et en maskine med Vista 32 bit som i flere måneder har haft bøvl  med java. Kunne ikke logge på netbank, borger.dk og lign. steder, hvor NemID bruges.

Jeg brugte programmet javaRA  -  link
http://sourceforge.net/projects/javara/

Hent zip-filen, pak den ud et selvvalgt ste og kør exe-filen.

Brug først uninstall funktionen - programmet finder måske nogle efterladenskaber. Luk derefter programmet.

Dernæst gjorde jeg følgende: Klik på start, søg på regedit. Højreklik på filen og kør som administrator. Jeg satte det til at søge efter java, og alt hvad jeg med rimelighed mente kunne slettes blev slettet i reg.databasen.

PAS PÅ: Er du ikke fortrolig med brug af regedit, og ikke MEGET omhyggelig med hvad du gør, så lad heller være med at bruge dette punkt. Lav under alle omstændigheder først en backup af reg.databasen.

Dernæst genstart af maskinen og kør så igen javaRA programmet. Denne gang for at installere en ny version af java. Følg blot wizarden.

Hos mig fik jeg ikke seneste java, ver.7 upd.21 til Vista maskinen. Ved ikke hvorfor. Men nemID kom til at virke igen, hurra. Så må jeg senere prøve opdatering til nyeste version - af sikkerhedsmæssige årsager.

Håber du kommer igennem med problemet.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. maj 2013 - 21:27 #13
Et bedre link til javaRA

http://singularlabs.com/software/javara/

hvor du kan se programmets forside.
Avatar billede Singh Nybegynder
11. maj 2013 - 21:54 #14
JUBII!

Tak til alle sammen for hjælp!

- Halifax tak for svar det hjalp mig! endelig kan jeg logge på Nem ID igen!

- Er P*sse Glad idag!

- Halifax Kan du oprette et svar så jeg kan tildele point til dig :)

Og jer som også prøvet at hjælpe mig mange tak! for at førsøge jeg har også lært noget af jer.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2013 - 04:46 #15
Forstår din glæde. Laver svar til dig.

Hvis du brugte javaRA til at installere java jre, hvilken version fik du så?? For som jeg skrev ovenfor fik jeg ikke nyeste version til min Vista maskine.
Avatar billede Singh Nybegynder
12. maj 2013 - 09:49 #16
Hej Halifax du har modtaget point.

Jeg fik heller ikke den Nye version af Java min version var:

Java 6 Update 26
---------- Til Windows 7 Ultimate 32bit ---------------

Singh
Avatar billede Singh Nybegynder
12. maj 2013 - 10:08 #17
Hej Halifax ehm der star nede I højre hjørne "Java Update"
At jeg skal Opdatere til Java 7 Update 21, forsjovt prøvet jeg og der skete det samme!

MEN: Så downloaded jeg JavaRA og slettet det Nye og installeret det gamle.

-------
Singh
Skal jeg så blokere popups med Java Update eller?
Avatar billede Singh Nybegynder
12. maj 2013 - 10:09 #18
(Efter jeg installeret det Nye Update så virket det ikke)
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2013 - 10:12 #19
Samme version fik jeg, det er vel bare at hente den nyeste fra java.com.

Ku' være javaRA skulle have opdateret sine definitioner. Læs javaRA Documentations på programmets site (menuen til højre). Der står bl.a.

Update JavaRa's Definitions

JavaRa works by removing registry keys and files associated with the JRE. This list is derived from the JavaRa Definition File, or JavaRa.def for short. Each time Oracle releases a new version of Java, this file must be manually updated by SingularLabs' resident Java expert.

You can download the latest version from JavaRa's interface. Click the "Update JavaRa Definitions" icon on the main interface. Please note that many antivirus/firewall programs will prevent JavaRa from downloading files from the internet. You may need to temporarily disable them, add JavaRa to the list of approved programs and use Windows' Run As Administrator function.

You can also manually acquire the latest definition file from our update server. Place it in the same folder as JavaRa.exe (replacing the existing file).
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2013 - 10:44 #20
Singh - Så ikke dit indlæg 10:09:56 før jeg postede, sorry.

Der er åbenbart visse problemer med ver 7.21 af java, i hvert fald på nogle systemer , tyder det på. Det virker på min Win7 Home Premium 64 bit. Men ikke på den gamle Vista, og nu ej heller hos dig. Jeg har ingen forklaring.

Dog godt du kan bruge den gamle ver. 6.26 - trods sikkerhedsadvarslerne om gamle versioner. Må håbe en kommende opdatering af java er bedre.

Ja, så glem popups fra java Update i javaRA.

Måske det vil virke ved at fjerne al tidl. java med javaRA, genstarte maskinen, og dernæst hente nyeste java fra jaca.com - som vi "plejer" :-)  er da et forsøg værd.

Noget helt andet: Det er ganske urimeligt at så mange skal døje i timevis med et værktøj som en PC for at kunne tilgå netbank, off. sites, E-Boks m.m.
Avatar billede Singh Nybegynder
12. maj 2013 - 14:23 #21
Okay du mener vil Java.com og ikke jaca.com ;P
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2013 - 14:54 #22
Ooooh.. Singh - godt at se du har fået overskud til at være skarpsindig med humør og lune (i stedet for fortvivlet over java).

Slutter tråden nu, hvis ikke du kommer med nye fif, f.eks. hvordan du får nyeste java på dkin Win7 Ultimate 32 bit.

Har selv en Ultimate, der ligger ubenyttet hen, da jeg kører Home Premium og andet forudinstalleret gøgl på min HP Notebook. Den er snart to år, og så kunne det måske være tid at formatere og få en ren installation med Ultimate. Er den mere stabil og måske hurtigere. Vil du anbefale at bruge den, ren privat brug??

Hygge.