Avatar billede toobad Nybegynder
13. maj 2013 - 11:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Partinavn

Hej mennesker :-).
Jeg har en opgave over i skolen, hvor vi skal lave vores eget parti, men vi magler et navn til vores parti. Vores partis mærkesager er: Skær hele SU'en væk. Invester 300.000.000 mere i fattig by område. Vores land skal være helt selvstændigt (ingen lån eller støtte fra andre lande). Sænk topskatten med 200.000.000 og hæv indkomstskatten med 200.000.000. Skær ned i udgifter, så der ikke er underskud (landet må ikke være i gæld).

- Tak på forhånd! :-). Håber på seriøse svar
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. maj 2013 - 19:59 #1
Du håber på seriøse svar, så jeg har set lidt på hvor jeres mærkesager primært befinder sig.

Blå:
Skær hele SU'en væk.
Sænk topskatten med 200.000.000 og hæv indkomstskatten med 200.000.000. Skær ned i udgifter, så der ikke er underskud

Flere penge til de rige og mindre til fattige/mellemgruppen, du rammer her nok mange fra særligt Liberal Alliance (LA), men også Konservative vælgere (C).

Rød:
Invester 300.000.000 mere i fattig by område.
Kunne være et forslag fra Enhedslisten, måske SF.

Nationalsocialistisk:
Vores land skal være helt selvstændigt (ingen lån eller støtte fra andre lande).
Her er du ovre i det gamle Fremskridtspartiet (Mogens Glistrup), men også lidt i tråd med det gamle kommunistiske Kina og Rusland.

Jeres sager rammer lige fra det yderste højre til langt ude på venstrefløjen.

De 300 mio du vil bruge på byområder kommer du dælmer ikke ret langt for (latterlig mærkesag med et sådan beløb, det passer nærmere til et byråd i en stor kommune).
Prøv at sammenligne det med at lidt hurtig togtrafik kommer til at koste 27.500.000.000 kr.

Dine skatteændringer har kun politisk betydning når det kun drejer sig om nogle hundrede millioner.

Har du misset tre nuller om mener mia. så kan du godt finde den helt store forklaringsblok frem ( og måske militæret)
Du vil bruge 300 mia uden dækning og du bliver flået...

Er det fru Jensen som nu kun skal i bad hver halve år grundet mindre hjemmehjælp, eller er det Hr. Hansen der skal dø af blindtarmsbetændelse fordi vi nu ikke mere operere folk over 60 år ?

Enten er dine beløb alt for lave til at have betydning, eller så høje at jeres parti vil underminere alt social sikkerhed.

Et bud på partinavnet må du have tilgode indtil jeg ved om din beløb er for små eller store.
Avatar billede toobad Nybegynder
13. maj 2013 - 20:08 #2
Tusind tak for dit svar.

Jeg kan ikke lave om på vores mærkesager, da det er en opgave vi har fået udleveret fra skolen, samt med mærkesagerne, og vi kan ikke bytte dem ud, derfor vi har brug for hjælp til at finde på et parti navn.
Men tak for din forklaring om hvor mærkesagerne hører til.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. maj 2013 - 20:42 #3
Ok, jeg antager der så kun menes ændring af nogle få hundrede millioner (omlægninger er typisk på 5-20 mia).

Samlet set synes jeg det placere sig på højrefløjen (kun det med by der trækker rigtigt modsat).

Vi er ovre i noget der skal matche "enhver er sin egen lykkes smed" og større klasseforskel, lidt ala USA når vi ser på de samlede politiske tilkendegivelser.

Liberal Alliance er jo desværre taget, men vi er ovre og skal bejle til primært den vælgergruppe.
Måske noget der afspejler i har en vision for Danmarks kommende retning (Visionære Liberale synes jeg lyder for plat).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. maj 2013 - 20:47 #4
PS.
Beløbene er så begrænsede, at danske forretningsfolk dagligt handler for den type beløb.

Derfor har jeg set bort fra beløbene (der langt overgås af SU helt fjernes) og mere på retningen af de politiske signaler.
Avatar billede sualk1 Nybegynder
15. maj 2013 - 22:30 #5
Spændende analyser ovenfor.

Seriøs forslag:  Liberal Balance

Useriøse er der mange af: Liberal Arrogance, Social Liberal Inkompetance,