Avatar billede hfndk Nybegynder
15. maj 2013 - 22:46 Der er 2 kommentarer

Skolekom!!

Jeg har netop hos UNI-C set at man kan sætte skolekom op i Outlook, det går også fint med at modtage post, men en trals fejl opstår når jeg prøver at sende (530 relayed to xxxx@xxx.dk)

Har prøvet stort set alt - uden virkning.

Nogen der har en løsning??

HFN
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 23:39 #2
NB! - Kun et gæt, da jeg ikke kan verificere.

Problemet skyldes antagelig at du mangler at sætte "server kræver godkendelse"
og dermed ikke bliver spurgt/informeret om at den udgående server derfor mangler disse informationer

i "gamle dage" var det normalt, at alene den indgående server (POP3) skulle have oplysning om brugernavn/adgangskode

Men efterhånden som hackerne er blevet klogere, så er det nu rimeligt almindeligt, at man (automatisk) opgiver brugernavn/adgangskode.

...bestående i "flueben" i "min server kræver godkendelse, samt
- ofte - flueben i "brug samme som indgående"...
..nogle gange skal det dog tastes særskilt.

hvor dette skal oplyses ved jeg dog ikke,  da jeg ikke har skolecom adgang

mvh ;-)

Teknik