Avatar billede dzphigh11 Nybegynder
16. maj 2013 - 12:58 Der er 14 kommentarer

Der er en der hacker mig!!!

Hej, jeg har en bruger på min skype der hacker mig, han truer mig med at hvis jeg ikke tænder mit cam så mister jeg forbindelsen til nettet, og han sender min ip adresse til mig og skriver så også tæt på hvor jeg bor.. jeg sletter ham så og så skriver en mail at nu mister jeg forbindelsen, og det gør jeg så, og jeg ringer til tdc, nettet åbner så igen. spørgsmålet er så hvordan gør han det og kan han også finde mit navn? er der noget jeg kan gøre for at sikre mig, kan jeg få en hemmelig ip adresse..
Avatar billede Blandy Praktikant
16. maj 2013 - 13:14 #1
Du kan ikke sikre dig med en hemmlig ip adresse, da din ip altid vil være at finde et sted i datapakker du sender ud på nettet.

Men hvad sagde tdc til sagen? De kan da ikke være ligeglade med at nogen kan have indflydelse på din bredbåndforbindelse??

Jeg kunne forestille mig han skaffer sig adgang hos dig lokalt og ikke via tdc. Så måske hacker han din router eller din computer. Lyder mest til at være router. Men det burde, igen, TDC fortælle dig noget mere om, da du siger at de kunne åbner for linjen igen.
Avatar billede grantland Novice
16. maj 2013 - 13:16 #2
Det er ikke muligt at få hemmelig Ip adresse, og de hvis du har nogle mails som vedkommende har sendt til dig, har du mulighed for at melde det til Politiet med dato og kl. osv. det er ikke nemt at gøre ret meget mere.

det du kan tjekke er om du har noget firewall installeret på pcen og antivirus. også skal du have tjekket om der skulle ligge noget spyware/malware på din pc, da det er den vej man nemt har mulighed for at få fat i IP adresse og mange andre oplysninger, bla. Navn.
Avatar billede dzphigh11 Nybegynder
16. maj 2013 - 13:26 #3
Tdc sagde at det ikke kunne lad sig gøre at nogen kunne finde min ardesse med ip adressen, men det har han jo gjord.. og de sagde bare at de godt kunne se nettet var nede så de genstartet det og så virket det igen.. så det virker til at tdc ikke ved noget.. Bruger AVG FREE  er den sikker nok, ville helst ha' et gratis virus program..
Avatar billede dzphigh11 Nybegynder
16. maj 2013 - 13:32 #4
kan jeg så sikre min router.. kan jeg også finde hans ip adresse? for bliver helt nervøs for han bor tæt på mig, for man kan vil kun se routeren hvis man bor tæt på eller havd?
Avatar billede chalde Seniormester
16. maj 2013 - 13:36 #5
#3 Som privatperson kan du ikke, lovligt, finde frem til en fysisk addresse ud fra en IP. Dog kan man ofte spore sig ind på området som IPen kobler op mod.

Hvordan har personen i første omgang "fundet" dig (her tænker jeg på hvordan han har opnået kontakt til skype osv..).
Avatar billede Jensen DK Novice
16. maj 2013 - 13:41 #6
Kan du ikke bare skifte adgangskoderne.
Avatar billede grantland Novice
16. maj 2013 - 13:58 #7
AVG free er bedømt som en af de bedste gratis anti virus programmer.

ja en god ide er at skifte kode mange på alt hvad der har med nettet at gøre,

også ville jeg nok eventuelt installere og scanne pcen med malware bytes. den fås i en gratis udgave og fanger der meste malware og spyware.

alt efter hvad du bruger af router ville jeg nok fortrælle at installere en software firewall for at beskytte lidt mere.

detm tætteste privat personer kan komme på din adresse ud fra IP adressen er hvilken by du bor i og måske også hvilken bydel. men ikke adressen.
Avatar billede Holst123 Nybegynder
16. maj 2013 - 16:53 #8
Han har højst sandsynligt skaffede din ip da i var venner på skype... og når han først har den findes der diverse ip sporer rundt omkring..
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2013 - 10:12 #9
#7 AVG antivirus free beskytter ikke mod hacker - som de selv oplyser på deres hjemmeside.
http://i.imgur.com/u2u4MQy.png
http://free.avg.com/eu-en/free-antivirus-download

#3 @dzphigh11 Du må jo forstå, at du ikke får den samme beskyttelse med et gratis antivirus som med et købe program. Som det fremgår af AVG egen hjemmeside - hvis folk gad at læse hvad de skriver !!!!! Der er der ikke beskyttelse imod hacker i deres gratis antivirus.

Skal man bruge gratis sikkerhedsprogrammer var det måske en god ide at læse hvad der står på Softwareguide om sikkerhed.
http://www.softwareguides.dk/sikkerhedskursus.html

Især kursus 4
http://www.softwareguides.dk/Sikkerhedskursus4.pdf
Avatar billede Perkors Nybegynder
18. maj 2013 - 16:18 #10
Hvis OS er et windows program, vil jeg anbefale win. essential security, der er et gratis program og kan hentes på windowa update.
                          Perkors
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2013 - 16:54 #11
Avatar billede jepzen Nybegynder
21. maj 2013 - 19:03 #12
Jeg kan varmt anbefale at du opretter dig som bruger her:

http://www.spywarefri.dk/

Og derefter beskriver dit problem nøje, og så kan de med garanti rådgive dig om hvad du bør gøre.

Her vil du nok blive bedt om at køre Hijackthis, så de kan se hvad der eventuelt ligger af skidt på din computer.

Du bør helt sikkert køre en fuldstændig skanning med Malwarebytes, og eventuelt Superantispyware. Du kan med fordel også køre Ccleaner og Slimcleaner, samt eventuelt følgende:

http://download.cnet.com/UnHackMe/3000-2239_4-68786.html?tag=mncol;1

http://download.cnet.com/Ad-Aware-Free-Antivirus/3000-8022_4-10045910.html?tag=dre

http://download.cnet.com/Trojan-Killer/3000-8022_4-10755236.html
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2013 - 08:26 #13
Er dzphigh11også, blevet hijacked !

Prøv at køre de fire små programmer fra CSIS Et af gangen og scan din Computer. I Vista og Windows 7,8 højreklik på den download fil og Kør som administrator.
http://www.csis.dk/da/private/downloads/

dzphigh11 din trådløs internet forbindelse er vel sikret med en kode ?
Avatar billede Raja Omar Praktikant
06. november 2016 - 14:11 #14
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin