Avatar billede stanleydk Nybegynder
19. maj 2013 - 12:42 Der er 2 kommentarer

Lyd fra PC til Hifi-anlæg ?

Hej Eksperter..

Jeg har søgt og søgt på nettet i håb om at kunne komme frem til en løsning, men det har ej lykkedes for mig :)

Jeg kører min lyd optisk ud fra pc´en over til min Hifi-Reciever.
Der er en lille delay på lyden, da den bliver behandlet rent digital..
Problemet kommer så når man ser film, og man kan se at lyd og billede ikke synkroniserer.. Det er irriterende.. :(
Hvis jeg ser film på Youtube eksempel. eller Online TV udseendelser.
Ligeledes når man spiller spil, så er lydentilsvarende bagefter..

Når jeg hører musik, betyder det jo intet.

Findes der en løsning på dette problem ?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
19. maj 2013 - 13:57 #1
Kan være du kan juster det i dine lydkortindstillinger med det software der følger med lydkortet.

Ellers hvis det er på TVet billedet ikke passer med lyden kunne det være der der skal indstilles.
Avatar billede stanleydk Nybegynder
19. maj 2013 - 14:02 #2
Lyden er bagud iforhold til billedet på min pc skærm