Avatar billede mason Nybegynder
20. maj 2013 - 21:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Illustrator: Omdanne strokes til fyld.

Hej, jeg har tegnet en figur i Illustrator, som består af brush-strokes, med forskellige tykkelser.
Når jeg skalere denne figur, bevarer stroksene selvfølgelig deres oprindelige tykkelse, hvilket får figuren til at se forkert ud.
Kan jeg ikke omdanne stregerne til almindelig fyld, eller hvad skal man kalde det.... Således jeg kan skalere og bevare proportionerne i stregerne?
Jeg har prøvet med path/outline stroke, men den omdanner alle strokes til samme tykkelse, og det skal den ikke.

Tænker der da må være en lille smart funktion til dette, som jeg bare har overset :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. maj 2013 - 22:55 #1
Kan dette hjælpe:

rediger/indstillinger/generelt
flueben ved funktionen: skaler streger og effekter

Venlig hilsen
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. maj 2013 - 22:56 #2
Hovsa! Det skulle have været et forslag i stedet for svar.
Avatar billede mason Nybegynder
22. maj 2013 - 11:28 #3
Jamen altså - det var jo bare lige det der skulle til.
Tusind tak, og point til dig :-)