Avatar billede peachmelba Novice
26. maj 2013 - 09:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

3 spørgsmål vedr CSS

Hej med jer.

Jeg er ikke særligt skrap til CSS, men jeg forsøger, og det bliver bedre og bedre....

Jeg har 3 spørgsmål.

Det handler om siden http://lunderskov.dk
Lige nu er siden lukket, men du kan logge ind med:
username: testuser
Password: 1234

1. spørgsmål går på aktivitetskalenderen på forsiden.
Jeg vil gerne have månednavnet lidt ned i størrelse, og kan se v.h.a. firebug, at jeg skal rette i en CSS fil der hedder lunderskov.dk#2 linie 136, men en sådan fil findes ikke.
Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg løser dette?

2. spørgsmål går på banneret. Jeg vil gerne have dette centreret i modul positionen. Måske ser det ud for dig som om, at det allerede er centreret, men siden er "fluid" og tilpasser sig skærmsstørrelsen som siden bliver vist på. Så på store skærme kan man se, at banneret er "allignet" til venstre.

3. spørgsmål går på "søg" feltet i øverste højre hjørne. Jeg vil gerne have tekstboksen flyttet lidt ned, således det er centreret vertikalt.
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2013 - 09:40 #1
1. stylen ligger ikke i en css-fil men derimod oppe i toppen af din side, det kan du se hvis du vælger "vis kilde" og leder efter h2, h2 a{color:#000!important;font-size:38px;}. Om koden så ligger i en fil, der bliver inkluderet på serveren kan vi ikke se.

2. hvilket banner?

3. tilføj en passende margin-top til .search i din css
Avatar billede peachmelba Novice
26. maj 2013 - 10:13 #2
Hej Keyser.

Jeg forsøger med dine forslag eftermorgenmaden :-)

Banneret ligger lige under billedet
Avatar billede peachmelba Novice
26. maj 2013 - 10:55 #3
Har fået løst spm 1 :-)
Avatar billede peachmelba Novice
26. maj 2013 - 11:04 #4
Har løst spm 3 :-)
Avatar billede peachmelba Novice
26. maj 2013 - 19:09 #5
Mangler stadig at få løst spørgsmål 2 - Centrering af banner. Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2013 - 00:00 #6
edc-logoet? det ser ud til fint at være centreret ligesom bolig-billedet. Kan du evt give et screenshot?
Avatar billede peachmelba Novice
28. maj 2013 - 01:00 #7
Jeg har netop løst det - selv :-)

Løste det ved at lave:

.bannergroup {
    margin: 0 auto;
    text-align: center;
}

Nu har det vel ikke indflydelse på noget andet (som jeg har ødelagt ved at gøre ovenstående)

Keyser - vil du smide et svar. Så får du point og 1000 tak for din hjælp
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2013 - 20:07 #8
svar