Avatar billede hojben Novice
26. maj 2013 - 18:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Chat med profil for brugere?

Et mindre site ønsker en chat på siden som ikke er afhængig af andre sites. Der skal være mulighed for at oprette bruger og kunne læse beskeder og besvare disse. LIDT som dating.dk etc..

Hvad ville du vælge ud fra disse oplysninger? Der er adgang til MySQL og PHP og det skal være gratis :)
Avatar billede gnowak Nybegynder
26. maj 2013 - 19:00 #1
Drupal med et af de mange chatmoduler:

http://drupal.org/project/drupalchat
http://drupal.org/project/chatroom

VH. GrN.dk
Avatar billede hojben Novice
26. maj 2013 - 19:07 #2
Kan være jeg spørger dumt, men skal man så ikke have et drupal site?
Avatar billede gnowak Nybegynder
26. maj 2013 - 19:18 #3
Det er ikke dumt :-)

Hvis det er et mindre site, kan det måske nemt lægges ind i Drupal. Hvis det ikke er en mulighed, så kan man se på, hvordan drupalmodulerne har integreret chatmodulerne.

VH. GrN.dk
Avatar billede hojben Novice
26. maj 2013 - 19:22 #4
I så fald er det ikke en mulighed ;) Havde håbet på at det hele kunne køre fra en selvstændig folder.. fx. /chat
Avatar billede gnowak Nybegynder
26. maj 2013 - 19:31 #5
Du kan eventuelt installere en Drupal-instans i folderen /chat så kan det køre sit eget liv dér.

VH. GrN.dk
Avatar billede hojben Novice
24. september 2013 - 08:31 #6
Lukker spørgsmålet, da det ikke længere er aktuelt.