Avatar billede Emil3129 Novice
27. maj 2013 - 19:31 Der er 10 kommentarer

Hvilken PC vil i anbefalle

Hej skal snart have ny pc hvad vil i anbefalle til gaming og det skal ikke være selvbyg og heller ikke med AMD processor
Hvilken hjemmeside / Butik og hvilken gerne link
Avatar billede Emil3129 Novice
27. maj 2013 - 19:32 #1
Max pris på omkring 10.000
Avatar billede RenRas Nybegynder
27. maj 2013 - 19:45 #2
Der er mange steder alt efter smag og behag :-)

Komplett.dk
Sharkgaming.dk
mm-vision.dk
fcomputer.dk

Så er det bare med at sammenligne lidt på hvad du får for pengene.

Ville selv gå efter 256Gb SSD + en ekstra HDD som nogen af dem tilbyder.

Men det er meget smag og behag efter hvad du vil have af kabinet.

Intel I5 performer bedre i spil end I7 gør så du skal ikke tage fejl af I5 og I7 og kun gå efter I7 når det er til spil.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. maj 2013 - 19:45 #3
Jeg venter lige med at råde dig til du lukker nogle af dine gamle spørgsmål (ikke ET har du lukket).
Der hvor jeg har svaret dig må du selv lukke da jeg ikke samler på point.

Her er lidt vejledning...

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. maj 2013 - 19:48 #4
Intel I5 performer bedre i spil end I7 gør

Pjat med dig, ved samme GHz vil de performe ens i spil.
Avatar billede sadolin1978 Novice
27. maj 2013 - 19:51 #5
evt. denne du kunne overveje I7`eren eller 16Gb ram i stedet for 8

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99115&type=pcsystem
Avatar billede sonalias Seniormester
28. maj 2013 - 11:28 #6
BF3, Crysis 3 og Grid racedriver supporterer op til 8 tråde ;) men du vil stadig højst sandsynligt være begrænset af din GPU...
Avatar billede RenRas Nybegynder
28. maj 2013 - 12:15 #7
NielsErikK --->>> så syntes jeg du skulle tage og læse nogle af alle de benchmark der er lavet af I7 samt I5.

Klart I5 performer bedre end I7.

I7 performer bedre til multitasking hvor I5 gør det bedre til gaming.

Ellers skal de da godtnok til at lave mange af de artikler om de har skrevet på nettet. :-)
Avatar billede sonalias Seniormester
28. maj 2013 - 12:25 #8
Ja så synes jeg da egentligt de skal skrive de artikler om... i5 er generelt bedre til OC så det er måske det du henviser til, men som NielsErikK skriver er de præcis det samme i 99% af alle spil ved samme clock frekvens da det er samme kerne men i7 har mulighed for multi threading (virtuelt 8 kerner, læs udbyggelse fra std kernen som vi kan kalde i5)
Avatar billede sonalias Seniormester
28. maj 2013 - 12:27 #9
bare 1 test til at bakke min "påstand" op http://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Core_i5_3570K_and_i7_3770K_Comparison/8.html  Link gerne nogle der viser anderledes :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. maj 2013 - 14:27 #10
RenRas
Du kom med påstanden (og har her fået serveret et eksempel), link lige til alle de artikler som du omtaler.

Gerne nogen fra anerkendte site som Anatech eller TomsHardware.

Sonalias (og jeg) har altså ret, det bliver dig som må læse op på tingene.
De ligger i spil så tæt, at det med fuld rimelighed kan kaldes ens ydelse.