Avatar billede varmeskud Praktikant
28. maj 2013 - 01:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbind pc skærme via VGA - Hvordan

Hej

Jeg står med et lidt specielt spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe mig med.

Jeg har prøve at lave en tegning for at gøre det lidt nemmere at forstå.
http://www.rcswift.dk/vga.png
Hvis i ser denne tegning.
Så skal jeg have forbundet alle skærmene sammen (de skal vise det samme billede alle sammen.

Før i tiden havde jeg en VGA splitter stående i midten og så trukket forlænger kabel ud til alle skærmene.
Men når jeg skulle fjerne skærmene. Så hang kablet bare løst og så grimt ud.

Nu vil jeg gerne have det lavet sådan at der sidder en dåse med et VGA stik i. Således at jeg bare monter skærmens kabel i (lidt lige som det stik der sidder på en pc hvor man sætter skærmens stik i)
- Men hvor kan man købe disse VGA "vægstik" henne?

Så har jeg så det andet "problem"
Så skal jeg jo have forbundet de 6 skærme til hinanden på en eller anden måde.
Men hvordan gøres dette nemmest?
Tidligere har jeg haft en VGA splitter i midten. Men er der andre måder at forbinde dem sammen på? ( tænker om man kan lodde dem sammen eller og man skal bruge VGA splitter)

Håber nogle kan hjælpe mig?
Skriv endelig hvis jeg har glemt at skrive noget.
Hvis nogle undre sig over hvorfor/hvad det skal bruges til. Så er det til når vi afholder løb i den forening jeg er i. Der skal mekanikerne nemlig kunne følge med på skærmene.
28. maj 2013 - 10:46 #1
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. maj 2013 - 13:27 #2
Men de er jo problemet at jeg ikke helt ved hvordan det nemmest gøres og hvilken ting jeg skal bruge til det.
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. maj 2013 - 22:08 #3
Har siddet og kigget lidt på tingene.
Hvis man skal lave en "rigtig" installation hvor skærmkablerne ender i et stik hvor man så kan sætte sin skærm til.
Så løber det godt nok op i noget af en pris.

Især i forhold til at lade kablet liggende løst hvor man så tilslutter skærmen til.

Men når man skal samle de 6 skærme sammen. Findes der så "bare" de VGA splitter bokse? Eller findes der noget andet smart?
29. maj 2013 - 09:55 #4
.. det bør/skal være en aktiv VGA splitter box (se ved nævnte www.danbit.dk ) ...
Avatar billede varmeskud Praktikant
29. maj 2013 - 14:26 #5
Okay. Takker for hjælpen
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. juni 2013 - 00:31 #6
Vil du ligge et svar så jeg kan lukke?
01. juni 2013 - 08:41 #7
Ping...