Avatar billede jkn83 Praktikant
28. maj 2013 - 12:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Filer ikke synlige via SMB share

Hej.

Jeg har for nylig erhvervet mig en Rikomagic MK808 og i den forbindelse sat noget XBMC media center op.

Til at få fuld udnyttelse af dette, har jeg delt nogle mapper på den stationære der kører win8 64bit.

Problemet ligger i at så snart jeg tilgår de delte mapper via Rikomagic File Explorer eller andet app med dette formål, er min "media" mappe synlig, men indholdet er ikke. Jeg har flere forskellige delte mapper som har indholdet synligt, med undtagelse af denne.

Gæstekonto er slået til og tilføjet som tilgængelig på de delte mapper.

Er der en forklaring / løsning på dette?
Har oplevet det tidligere ved tilgang fra anden enhed.

På forhånd tak.
Avatar billede mortenmunsgaard Nybegynder
28. maj 2013 - 13:06 #1
Jeg følger lige med - for har det samme problem med en boxee box.
Har du husket at gøre selve computerne "delevenlig"?
Avatar billede jkn83 Praktikant
28. maj 2013 - 13:11 #2
Den må du hellere lige uddybe :)
Avatar billede jkn83 Praktikant
14. juni 2013 - 07:17 #3
Fik løst problemet ved at fjerne alle shares under destinations problemet og over.

Omdøb mappen, reshared til everyone, samt delt drevet hvor mappen eksisterer på.

Media center: Gik ind via drevet, fandt mappen, voila... Filer vises.
Avatar billede jkn83 Praktikant
10. august 2013 - 21:03 #4
Havde samme problem endnu en gang, denne gang løst lidt anderledes.
Fjernede alle shares under det givne drev der gav mig problemer.

oprettede nye shares til "everyone" på de givne mapper, fandt dem på mediacenteret efterfølgende med stadigt samme problem.

Gik til roden (drevet) som var delt og loggede ind med min admin account, fandt mappen der var delt og nu ingen problemer, alle filer vises...

Så en form for restriktion til den enkelte bruger? Virker lidt underlidt...