Avatar billede caroc Praktikant
28. maj 2013 - 19:15 Der er 8 kommentarer

Fejl i min kode, JMail

Hej eksperter,

Jeg har ikke været aktiv på kodefronten i mange år og har derfor brug for jeres hjælp med en fejlmeddelelse, som jeg har fået et gammelt website som har kørt uden problemer i flere år.

Jeg bruger JMail til at sende en email og får nu denne fejl:

All servers failed to receive the message .execute() { Trying server mail:pasmtp.tele.dk <- 220 pasmtpA.tele.dk ESMTP -> EHLO web43 <- 250-pasmtpA.tele.dk 250-PIPELINING 250-SIZE 52428800 250-VRFY 250-ETRN 250 8BITMIME -> MAIL FROM: <- 250 Ok -> RCPT TO:finneno@post.tele.dk <- 554 : Client host rejected: Access denied -> DATA <- 554 Error: no valid recipients Error: 554 Error: no valid recipients .execute() { Trying server mail:pasmtp.tele.dk <- 220 pasmtpA.tele.dk ESMTP -> EHLO web43 <- 250-pasmtpA.tele.dk 250-PIPELINING 250-SIZE 52428800 250-VRFY 250-ETRN 250 8BITMIME -> MAIL FROM: <- 250 Ok -> RCPT TO:finneno@post.tele.dk <- 554 : Client host rejected: Access denied -> DATA <- 554 Error: no valid recipients Error: 554 Error: no valid recipients 1 of 1 servers failed }

Kan i mon hjælpe mig på vej?

Bedste hilsner,
Caroc
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2013 - 19:24 #1
Det lyder som om den mail server du sender via ikke vil acceptere modtager adressen.
Avatar billede caroc Praktikant
28. maj 2013 - 20:04 #2
Ok. Har prøvet at bytte modtageradressen ud med en almindelig Gmail, men det giver samme fejl. Kan det være noget med nogle ændringer hos TDC (post.tele.dk) f.eks. portnr eller lignende?

Eller ligger fejlen i mit script:

<%
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
msg.Logging = true
msg.silent = true
msg.From = "niclaswarner@gmail.com"
msg.FromName = "Niclas Warner"
msg.AddRecipient "niclaswarner@gmail.com"
msg.Subject = "Ny bestilling"
msg.Body = "Bestilling: " & vbCrLf & vbCrLf &"Kontaktperson: " & request.form("Firmanavn") & vbCrLf &"Leveringsadresse: " & request.form("Leveringsadresse") & vbCrLf &"By/Postnr: " & request.form("By") & vbCrLf &"Telefon: " & request.form("Telefon") & vbCrLf &"Email: " & request.form("Email") & vbCrLf &"Cremant d'Alsace, blanc brut, Emile Schwartz: " & request.form("antal1") & vbCrLf &"Pinot Blanc 2008, Emile Schwartz, Alsace: " & request.form("antal2") & vbCrLf &"Riesling 2008, Reserve Personnelle, Emile Schwartz, Alsace: " & request.form("antal3") & vbCrLf &"Pinot Gris 2008, Emile Schwartz, Alsace: " & request.form("antal4") & vbCrLf &"Riesling Grand Cru Pfersigberg 2007, Emile Schwartz, Alsace: " & request.form("antal5") & vbCrLf &"Pinot Gris 2008, RÈserve Personnelle, Emile Schwartz, Alsace: " & request.form("antal6") & vbCrLf &"Gewurtztraminer 2007, Reserve Personelle, Emile Schwartz, Alsace: " & request.form("antal7") & vbCrLf &"CuvÈe Jean Bouchard, blanc, Bourgogne: " & request.form("antal8") & vbCrLf &"Bourgogne Chardonnay 2006, A.O.C., Jean Bouchard: " &request.form("antal9") & vbCrLf &"Chablis 2007, Domaine de la Cour du Roy: " & request.form("antal10") & vbCrLf &"Soave Classico 2007, DOC, Villa Rosa, Veneto: " & request.form("antal11") & vbCrLf &"Domaine de Virgile 2006, Merlot, Vin de Pays d'Oc:" & request.form("antal12") & vbCrLf &"CostiËres de Nimes 2008, Ch‚teau Virgile, Blanc: " & request.form("antal13") & vbCrLf &"CostiËres de Nimes 2004, Ch‚teau Virgile, Blanc, 50 cl.: " & request.form("antal14") & vbCrLf &"CostiËres de Nimes 2006, RosÈ: " & request.form("antal15") & vbCrLf &"CostiËres de Nimes 2007, Ch‚teau Virgile, Rouge: " & request.form("antal16") & vbCrLf &"CostiËres de Nimes 2003, Ch‚teau Virgile, Rouge, 50 cl.: " & request.form("antal17") & vbCrLf &"CostiËres de Nimes 2008, Ch‚teau Virgile, CuvÈe l¥...nÈide: " & request.form("antal18") & vbCrLf &"CostiËres de Nimes 2003, CuvÈe l¥...nÈide. Magnum flaske: " & request.form("antal19") & vbCrLf &"Pinot Noir 2008, RÈserve Personnelle, Emile Schwartz, Alsace: " & request.form("antal20") & vbCrLf &"RhÙne 2001, Vieilles Vignes, Domaine des Girasols (Magnum): " & request.form("antal21") & vbCrLf &"Vacqueyras 2005, Beaumirail: " & request.form("antal22") & vbCrLf &"Vacqueyras 2002, Beaumirail, &#937; fl.: " & request.form("antal23") & vbCrLf &"Gigondas 2004,Signature, La Cave: " & request.form("antal24") & vbCrLf &"Gigondas 2001, le brut du foudre 56: " & request.form("antal25") & vbCrLf &"CuvÈe Jean Bouchard, rouge, Bourgogne: " & request.form("antal26") & vbCrLf &"Bourgogne Pinot Noir 2007, Jean Bouchard: " & request.form("antal27") & vbCrLf &"Valpolicella Classico 2006, DOC, VillaRosa, Veneto: " & request.form("antal28") & vbCrLf &"Ripasso Classico Superiore 2007, DOC, Villa Rosa: " & request.form("antal29") & vbCrLf &"Amarone Classico 2005, Villa Rosa, Veneto: " & request.form("antal30") & vbCrLf &"Beaujolais Villages 2005, Domaine Victoria: " & request.form("antal31") & vbCrLf &"Rosso Toscano 2004, Colombino IGT, La Presura: " & request.form("antal32") & vbCrLf &"Chianti Classico DOCG 2006, La Presura: " & request.form("antal33") & vbCrLf &"Chianti Classico DOCG 2005, Riserva, La Presura: " & request.form("antal34") & vbCrLf &"Mas Virgile 2005, Vin de Pays dOc, BLANC: " & request.form("antal35") & vbCrLf &"Mas Virgile 2004, Vin de Pays dOc, ROUGE: " & request.form("antal36") & vbCrLf &"CÙtes du RhÙne 2008, A.O.C., RÈserve La Dame de Montmirail, blanc, La Cave Gigondas: " & request.form("antal37") & vbCrLf &"Gigondas 2001, A.O.C. , le Primitif, La Cave Gigondas: " & request.form("antal38") & vbCrLf &"Ormato 2004, Rosso Toscano, La Presura - Super Toscana: " & request.form("antal39") & vbCrLf &"Rosso di Montalcino 2006, la Magia: " & request.form("antal40") & vbCrLf &"Brunello di Montalcino 2001, la Magia: " & request.form("antal41") & vbCrLf &"Brunello di Montalcino, Riserva 2001, la Magia: " & request.form("antal42") & vbCrLf &"Lalande de Pomerol 2004, Chateau Vieux Chevrol: " & request.form("antal43") & vbCrLf &"Pomerol 2003/04, Chateau Grange Neuve: " & request.form("antal44") & vbCrLf &"Champagne Vicomte d¥Arquenay, brut: " & request.form("antal45") & vbCrLf &"Sancerre 2008, Fournier PËre et Fils, Loire: " & request.form("antal46") & vbCrLf &"Pinot Noir 2004, CuvÈe Louis, Emile Schwartz, Alsace: " & request.form("antal47") & vbCrLf &"Barbera d¥Alba 2008, Nuela, Piemonte: " & request.form("antal48") & vbCrLf &"Barbera d¥Alba 2004, Vigna Veja, Piemonte: " & request.form("antal49") & vbCrLf &"Barbera d¥Alba 2004, Superiore Barba Cesco, Piemonte: " & request.form("antal50") & vbCrLf &"Langhe 2005 DOC, Rosso, 4 Amis: " & request.form("antal51") & vbCrLf &"Barbaresco 2004 DOCG, Sori Capelli: " & request.form("antal52") & vbCrLf &"Barolo 2003/04 DOCG,Castiglione Faletto: " & request.form("antal53") & vbCrLf &"Langhe Arneis 2007 DOC: " & request.form("antal54") & vbCrLf &"Moscato d¥Asti 2007/08 DOCG: " & request.form("antal55") & vbCrLf &"Olivenolie La Presura, extra jomfru olivenolie: " & request.form("antal56") & vbCrLf &"Samlet antal flasker: " & request.form("samletantal") & vbCrLf &"Totalpris: " & request.form("total") & vbCrLf &""

if not msg.Send("pasmtp.tele.dk") then
Response.Write "Mailen kunne ikke afsendes grundet:<br>"
Response.Write msg.log
else
Response.Write "Bestillingen er korrekt afsendt<b>Luk vinduet ned for at komme tilbage til hovedmenuen!<b>"
end if
%>

ps. jeg ved godt det er noget gammelt skrammel-kode :)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2013 - 20:12 #3
Er web siden hosted hos TDC?

Ellers skal der vel noget authentication paa!
Avatar billede caroc Praktikant
28. maj 2013 - 21:27 #4
Nej den ligger hos Wannafind.  Kunne det være grundet dette:
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=28382

Jeg må indrømme jeg er ret blank på dette område, men jeg skal vel bruge dette info:
http://knowledgebase.wannafind.dk/show/e-mail#330

Kan du guide mig i den rigtige retning - tak..
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2013 - 21:53 #5
Jeg tror at det sidste er loesningen - at bruge web hotellets SMTP server.

Proev det!
Avatar billede caroc Praktikant
29. maj 2013 - 13:02 #6
Kan du hjælpe mig med at indsætte dette info i koden? Eller hjælpe mig et stykke af vejen?
I så fald ville jeg være uendeligt taknemmelig :)
Avatar billede caroc Praktikant
29. maj 2013 - 21:41 #7
Jeg har ordnet det nu.. Mange tak for hjælpen. Laver du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2013 - 01:35 #8
svar

det virker nu?