Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
30. maj 2013 - 12:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PC crasher, Hjælp til fejlsøgning!!

Hej Eksperter.

Jeg er den heldige ejer af en computer(Måske lidt gammel), der ikke vil, som jeg gerne vil.

Fejlen er følgende:
Sætter et spil igang, f.eks. SWTOR, på højeste graffik. Spillet begynder at flicke (Små grafikfejl der opstår 10-100 steder på skærmen) og derefter slukker computeren, og blæserne på grafikkortet begynder at (Højere end normalt), derefter skal jeg holde power knappen nede/tage strømmen, før jeg kan starte den igen.

Min løsning:
Dette tænkte jeg var umiddelbart mit GFX den var galt med, jeg prøvede at installere 6 forskellige drivere til grafikkortet, men uden held. Derfor indleverede jeg det til Føniks, hvor jeg oprindeligt have købt det, og de har nu meldt af mit GFX ikke fejler noget under deres stress test. Jeg har endnu ikke afhentet det.

Mit spørgsmål til jer, hvad tror i den er gal med? Jeg lister specs nedenunder.

PSU: NorthQ 650 Watt
Bundkort:  GIGABYTE GA-MA785GT-UD3H
CPU: AMD Phenom II X4 965 6 MB
Ram: Kingston HyperX 8 GB 1600 mhz
GFX: evga gtx 660 superclocked
HDD: OCZ Vertex 3 Max IOPS 120 GB
OS: Windows 7 Pro 64bit (Nyinstalleret, fejlen opstår i gammel installation også)

Håber der er nogen som har lige den ideen, som afhjælper problemet.
Avatar billede Blandy Praktikant
30. maj 2013 - 12:44 #1
har du overclocket koret mere end det var da du fik det? Kunne godt lyde til at du skulle prøve med default instillinger, for fejlsøgningens skyld.
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
30. maj 2013 - 12:50 #2
Jeg har ikke overclocket mere end det var fra starten. Havde egentligt overset OC edition, da jeg har dårlig erfaring med min egen overlocking tidligere. :P

Generelt har jeg kun kørt på default instillinger, pga. overstående erfaring.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2013 - 16:02 #3
Har du tjekket om den er snavset i både cpu køler, og i din strømforsyning?
Formodet gfx er rent.
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
30. maj 2013 - 22:02 #4
Disse er blevet rengjort i perioden, men prøver lige det igen, når jeg afhenter grafikkortet imorgen.
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
31. maj 2013 - 00:23 #5
En lille update.
Tidligere crashede mit game i intro videoen til Total War: Napoleon.

Nu har jeg prøvet at køre spillet på mit onboard gfx og der kan jeg køre spillet og faktisk spille det på det lavest (Ja det lagger), hvilket jeg ikke var i stand til med mit GFX 660.

Jeg afhenter min gfx imorgen ved Føniks, og så må jeg lige høre hvad de forslår.

Tak for ideerne ind til videre, er stadig åben overfor forslag og ideer!
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
18. juli 2013 - 00:32 #6
Sendte kortet til producenten og fik et nyt. Det var en hardware fejl, hvis nogen oplever det samme problem.