Avatar billede garfi Nybegynder
02. juni 2013 - 11:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Jobsamtale

Hey all

Er så heldig at jeg skal til samtale angående et udvikler job, er nyudannet Msc IT sidste år! Fik af deres HR-chef at vide at der ville være nogle praktiske kodespørgsmål til C# og database, hvilket selvfølgelig har gjort mig nervøs :-)

Har kodet med begge, via skolen og lidt via mit studiejob, så jo kan da sagtens lave et lille program, men det er cirka 1 år siden jeg sidst har brugt det. Så er lidt rusten... Forventer at kigge på det inden samtalen, men hvad kan jeg forvente, er der nogen som har en ide til det?
Avatar billede finb Ekspert
02. juni 2013 - 11:58 #1
Læs hårdt på det

Vær dig selv

Fortæl dem, hvad du kan og ikke kan
Avatar billede garfi Nybegynder
02. juni 2013 - 12:05 #2
Tak :) det var jeg med på! det mere om hvad der kan forventes, kan jo næppe læse hele C# og SQL bogen inden en samtale!
Avatar billede finb Ekspert
02. juni 2013 - 18:11 #3
Vær skarp på det, som virksomheden er skarpest på
Avatar billede garfi Nybegynder
02. juni 2013 - 18:27 #4
yes! det går nok glæder mig faktisk til at se, hvordan en sådan samtale er! har Job pt. så det er ikke livsnødvendigt specielt ikke da det ligger et stykker fra mig. Men syntes det lyder interessant, hvilket gjorde at jeg prøvede at søge det.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2013 - 22:19 #5
Find et par kode eksempler med C# og ADO.NET.

Læs lidt om ORM meget gerne Entity Framework.

Og tage det saa stille og roligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 04:46 #6
Tid at faa afsluttet her?
Avatar billede garfi Nybegynder
30. juli 2013 - 07:22 #7
fik jobet
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 18:17 #8
Godt at du fik jobbet.

Trist at du ikke var glad for de svar du fik her.