Avatar billede Michael2650 Nybegynder
03. juni 2013 - 11:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Speedtest.net giver forkert hastighed som eneste

FIndes der en fornuftig forklaring på, hvorfor speedtest.net siger, jeg har en 5 mbit upload (direkte fra fiber boksen til Mac), og andre sites siger, jeg har 30 mbit?

Har forsøgt ved forskellige udbydere af speedtest.net, men ender altid på det samme.

Ud over dette har jeg også testet ved TDC / Stofa / Waoo, og der kommer de rigtige tal frem - altså en 30/30.

Nogle idé hvorfor? Jeg er nemlig helt blank :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2013 - 12:35 #1
du kommer på en dårlig server
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
03. juni 2013 - 13:47 #2
Samme resultat på alle servere.
Avatar billede Fastnik Nybegynder
04. juni 2013 - 04:47 #3
Som Claes57 siger. Jeg tror også du kommer på en dårlig server. TDC / Stofa / Waoo 's Server ligger i danmark. Din testing med Speedtest, kan være fra en længere afstand og dermed bliver signalet dårligere.
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
15. juni 2013 - 12:18 #4
Dagen efter mit indlæg, fik Waoo problemer med deres fibernet. Dette betød en nedetid i ca. 5 timer.
Endelig da de kom op igen, lavede jeg en ny test. Der viste alle servere 30/30 på speedtest.net.

En anden ting jeg havde lagt mærke til var, alle mine reklamer på AdWords netværket, og Google.com smed mig ind på Google.es - Altså et spansk domæne!

Jeg kan desværre ikke bruge dit svar til meget Fastnik, da jeg ikke tror på det.