Avatar billede Fastnik Nybegynder
04. juni 2013 - 04:40 Der er 7 kommentarer

Corsair H100 Problemer med at få det til at passe.

Hej Alle sammen.

Jeg har en MM-Vision computer(Link er nedenfor), som jeg købte 2011 for en god slat penge. Jeg har i et års-tid haft problemer med at computeren slukker ned (Skærmen går sort). Jeg fandt ud af det var pga grafik kortet bliver for varmt, så fandt jeg det smarte stykke værktøj "Hardware Monitor" og målte varmen imens jeg spillede de diverse spil, Wow, Hon og fandt ud af den blev op til 115 grader varm, og derefter slulker ned. Så valgte jeg at købe en super vandkøler Corsair h100, men den virker ALT for stor til min pc, og synes at strøm forsyning sidder i vejen til at jeg kan få plads til den. Så mit spørgsmål er om den overhovedet kan være der.
Ps. Købte den fordi jeg fik afvide at den kunne være i min PC.

Links:

Min PC: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99110&type=pcsystem (Lidt en ældre udgave, Mit grafik kort er et GTX 480.) Ellers ser det meget ens ud.

Vandkøler:http://www.corsair.com/hydro-series-h100-extreme-performance-liquid-cpu-cooler.html

Performance: http://imageshack.us/f/694/eksperten.png/ (Dette er kun, hvor jeg har åben for internet browsers.

Tusind tak for hjælpen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juni 2013 - 06:37 #1
Hej.

  Nu kan jeg ikke se, hvordan kabinettet er indrettet ud fra dit link, men med vandkøling skal du som regel have plads til en 120mm. køler i bagpanelet, ligesom der selvfølgelig skal være plads til det for PSU og andre komponenter.

De bedste hilsner
Avatar billede Thingo Nybegynder
04. juni 2013 - 08:31 #2
Hej

Jeg vil gerne gøre dig opmærksom på at det ikke kommer til at hjælpe på dit problem hvis det er dit grafikkort der bliver for varmt.

Men når det bliver så varmt er der noget galt, er din pc meget støvet inden i?

- Mikkel
Avatar billede Thingo Nybegynder
04. juni 2013 - 08:33 #3
Og som CRkrogh skriver så er der slet ikke plads til en h100 i dit kabinet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juni 2013 - 10:27 #4
Thingo:

  Vandkøling kan sagtens medvirke så meget til at ændre airflow i et kabinet, at GPU-temperaturen falder betydeligt. Jeg havde udfordringen i et Zalman-kabinet, der egentlig er for smalt til at cirkulere nok luft til at et halvkraftigt ATI-kort kunne køre stabilt. Efter skift til en CoolIt Vantage faldt temperaturen omkring grafikkortet nok til at den blev så stabil at kabinettet igen kunne lukkes.

/Carsten
Avatar billede Thingo Nybegynder
04. juni 2013 - 11:23 #5
Vil ikke modsige dig Carsten.

Men Vil mene at med 115 grader så er der flere problemer.

Næste problem er jo at der i det kabinet han har ikke har noget sted med plads til dual 120(medmindre han selv laver det).

Har selv lige opgraderet fra et kabinet næsten magen til hans til Et kabinet med 6 blæser i og en H100 og det har ikke hjulpet på mit GTX580 mht til temp.

Som sagt vil ikke sige at det ikke hjælper men så længe der ganske enkelt ikke er plads i kabinettet løser det jo ingen ting.

115 grader, han skal 20 grader ned, der er andet galt end bare airflow. for har selv holdt 75 grader på gpu i et kabinet magen til.

- Mikkel
Avatar billede Fastnik Nybegynder
04. juni 2013 - 21:06 #6
Fedt at se så mange svar.

#2 Mikkel / Thingo. Min Pc er forholdsvis clean, da jeg bruger en luftmadras pumpe, til at blæse støv ud af computeren og bruger støvsuger til at opfange støvet.

Noget jeg evt kan gøre for at fixe mit problem med at mit grafik kort ikke blive så varmt, som det nu gør. Jeg tog den med ind til "Datatech" og de sagde noget angående et klistermærke på grafikkortet som var i stykker, som gjorde at varmen havde svært ved at få omløb. Kan ikke huske hvad han kaldte det, kan det være rigtigt at sådan et "klistermærke", kan fixe mit problem?

Tusind tak alle sammen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. juni 2013 - 06:26 #7
Det er ikke umuligt. Du skal tænke på, at kølesystemet på grafikkortet består af køleplade, blæser og selve afdækningen, der er med til at tvinge luften rundt, hvor den kan køle. På dit grafikkort er det jo både GPU og RAM, der bliver varme, så luften skal tvinges rundt.