Avatar billede hansen Nybegynder
04. juni 2013 - 09:57 Der er 1 løsning

Ændre inputfelter i formular, alt efter valg i select felt

Hej igen, jeg har forsøgt at finde en løsning på følgende problemstilling,

Jeg har nedenstående dummy formular, og kunne godt tænke mig at et valg i select feltet ville ændre formularen, så de nederste input felter bliver vist efter select feltet valg, altså sådan at der kun bliver vist feltet "lydurl" når der vælges Afspil lyd i select feltet osv.

Har du mulighed for at hjælpe, eller give en ledetråd til noget kode eller et link, så er jeg en glad mand, tak.

<form action="POI_insert_DB.php" method="post" id="form1">

<table style="width: 50%">
<tr>
    <td><select>
        <option value=text/html>Åben en hjemmeside</option>
        <option value=text/html>Åben en sikker hjemmeside</option>
        <option value=audio/mpeg>Afspil lydfil, MP3</option>
        <option value=audio/mpeg>Afspil lydfil fra sikker server, MP3</option>
        <option value=video/mp4>Afspil video, MP4</option>
        <option value=video/mp4>Afspil video fra sikker server, MP4</option>
        <option value=image/jpg>Vis billede</option>
        <option value=image/jpg>Vis billede fra sikker server</option>
    </select></td>
</tr>
// Gem eller vis de forskellige input felter alt efter valg i selectfelt
<tr>
    <td>Billede:</td>
    <td>
    <input type="text" name="imageurl" size="50" id="imageuriID" value="Skal kun vises ved image/jpg"/></td>
    <td>
    <input type="button" name="button1" id="button1" value="Send billede" title="Open window" onclick="winOpen()" /></td>
</tr>
<tr>
    <td>Video:</td>
    <td>
    <input type="text" name="videourl" size="50" id="imageuriID" value="Skal kun vises ved video/mp4"/></td>
    <td>
    <input type="button" name="button1" id="button1" value="Send video" title="Open window" onclick="winOpen()" /></td>
</tr>
<tr>
    <td>Lyd:</td>
    <td>
    <input type="text" name="lydurl" size="50" id="imageuriID" value="Skal kun vises ved audio/mpeg"/></td>
    <td>
    <input type="button" name="button1" id="button1" value="Send lyd" title="Open window" onclick="winOpen()" /></td>
</tr>
<tr>
    <td>Hjemmeside:</td>
    <td><input type="text" name="imageurl" size="50" id="imageuriID" value="Skal kun vises ved text/html"/></td>
    <td></td>
</tr><input type="submit" value="Gem Action"/>
</table>
</form>
Avatar billede hansen Nybegynder
04. juni 2013 - 16:08 #1
Fandt selv en løsning, er der andre der kan bruge den, så er den her

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type" />
<title>Untitled 2</title>
<script type='text/javascript'>

    function toggleSubmit(obj){

    count=0
    while(document.getElementById("d"+count)){
    document.getElementById("d"+count).style.display="none"
    count++
    }
    document.getElementById("d"+obj.selectedIndex).style.display="block"

    }
</script>
</head>

<body>

<SELECT id="ptype" NAME="ptype" onchange="toggleSubmit(this)">
<option value="Billede">Billede</option>
<option value="Video">Video</option>
<option value="Lyd">Lyd</option>
</select>

<div id="d0" style="display:block"><input name="Text1" type="text" value="Billede"/></div>
<div id="d1" style="display:none"><input name="Text2" type="text" value="Video"/></div>
<div id="d2" style="display:none"><input name="Text3" type="text" value="Lyd"/></div>
</body>

</html>