Avatar billede Remo_Munk_Olesen Nybegynder
04. juni 2013 - 22:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke vise mit asp udtræk.

Jeg får denne fejl

Microsoft VBScript compilation  error '800a03fb'

Expected 'Loop'

/test/visfil.asp, line 47

Jeg vil include  denne fil til min default.asp side.

**** visgenk.asp ***
Denne asp skal lave et dataudtræk fra min DB.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-1" http-equiv="content-type"/>
<title>Vis Genralforsamling</title>
</head>

<body>

<table style="width: 100%">
                <% Set Query = Conn.Execute(" SELECT TOP 1 * FROM general order by dato desc")
                if  Query.EOF then %>

                <tr>
                                <td>Ingen Indkald pt.
                                    <%end if%>
                                    <% Do until Query.EOF %>
                                    <% =Replace(Query("tekst"),vbcrlf,"<br>" & " ")%>
</td>
                </tr>
                <%Query.MoveNext%>
                  <% conn.close
                      Set Conn = Nothing %>
</table>

</body>

</html>

under dette udtræk har jeg 2 andre filer som includes i min default.asp side
Avatar billede keysersoze Guru
04. juni 2013 - 23:01 #1
Indsæt

<%Loop%>

efter

<%Query.MoveNext%>
Avatar billede Remo_Munk_Olesen Nybegynder
05. juni 2013 - 07:33 #2
efter at have tilføjet <%loop%>

kommer denne fejl

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in FROM clause.

/test/visgenk.asp, line 13
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2013 - 08:55 #3
general er et reserveret ord i access og bør derfor ikke bruges som kolonnenavn.

SELECT TOP 1 * FROM [general] ORDER BY [dato] DESC
Avatar billede Remo_Munk_Olesen Nybegynder
05. juni 2013 - 09:23 #4
super så virker det.

kender du et godt program til at kode i.
bruger pt. Microsoft office SharePoint designer 2007, da jeg er gammel FrontPage mand.
Men har læst at vi nu er i en generation 5 vedr. html.
og det har jeg ikke helt styr på da det er 2-3 år siden, jeg sidst har rørt ved en hjemmeside.
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2013 - 15:59 #5
Efter min mening bør du kunne kode html i notepad og først når du kan det til fingerspidserne giver det mening at kigge på at program hvor du kan få mest mulig hjælp til at udvikle hurtigere, for du får ikke bedre kode af at bruge et program. Er der styr på det så kig på fx dreamweaver, visual studio eller webmatrix.