Avatar billede yoohan Nybegynder
05. juni 2013 - 09:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskifte mappesti

Hej med jer

Har en stump kode der ser sådan ud:

list($basedir) = array_values(array_intersect_key(wp_upload_dir(), array('basedir' => 1)))+array(NULL);

$file =  rtrim($basedir,'/').'/'.str_replace('..', '', isset($_GET[ 'file' ])?$_GET[ 'file' ]:'');
if (!$basedir || !is_file($file)) {
    status_header(404);
    die('404 — File not found.');
}

I scriptet bruges wp_upload_dir(), men jeg ønsker at bruge en egen defineret mappe http://domain.dk/intrafiler/

Hvordan skal scriptet så se ud?
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. juni 2013 - 10:37 #1
Hvad "fanden" gør det script overhovedet?
Avatar billede yoohan Nybegynder
05. juni 2013 - 10:51 #2
Det var bare en del af et script der sørger for at give adgang til en fil hvis man er logget ind.

Jeg kan sagtens dele resten af scriptet hvis det giver mening:

<?php
/*
* dl-file.php
*
* Protect uploaded files with login.
*
* @link http://wordpress.stackexchange.com/questions/37144/protect-wordpress-uploads-if-user-is-not-logged-in
*
* @author hakre <http://hakre.wordpress.com/>
* @license GPL-3.0+
* @registry SPDX
*/

require_once('wp-load.php');

is_user_logged_in() ||  auth_redirect();

list($basedir) = array_values(array_intersect_key(wp_upload_dir(), array('basedir' => 1)))+array(NULL);

$file =  rtrim($basedir,'/').'/'.str_replace('..', '', isset($_GET[ 'file' ])?$_GET[ 'file' ]:'');
if (!$basedir || !is_file($file)) {
    status_header(404);
    die('404 &#8212; File not found.');
}

$mime = wp_check_filetype($file);
if( false === $mime[ 'type' ] && function_exists( 'mime_content_type' ) )
    $mime[ 'type' ] = mime_content_type( $file );

if( $mime[ 'type' ] )
    $mimetype = $mime[ 'type' ];
else
    $mimetype = 'image/' . substr( $file, strrpos( $file, '.' ) + 1 );

header( 'Content-Type: ' . $mimetype ); // always send this
if ( false === strpos( $_SERVER['SERVER_SOFTWARE'], 'Microsoft-IIS' ) )
    header( 'Content-Length: ' . filesize( $file ) );

$last_modified = gmdate( 'D, d M Y H:i:s', filemtime( $file ) );
$etag = '"' . md5( $last_modified ) . '"';
header( "Last-Modified: $last_modified GMT" );
header( 'ETag: ' . $etag );
header( 'Expires: ' . gmdate( 'D, d M Y H:i:s', time() + 100000000 ) . ' GMT' );

// Support for Conditional GET
$client_etag = isset( $_SERVER['HTTP_IF_NONE_MATCH'] ) ? stripslashes( $_SERVER['HTTP_IF_NONE_MATCH'] ) : false;

if( ! isset( $_SERVER['HTTP_IF_MODIFIED_SINCE'] ) )
    $_SERVER['HTTP_IF_MODIFIED_SINCE'] = false;

$client_last_modified = trim( $_SERVER['HTTP_IF_MODIFIED_SINCE'] );
// If string is empty, return 0. If not, attempt to parse into a timestamp
$client_modified_timestamp = $client_last_modified ? strtotime( $client_last_modified ) : 0;

// Make a timestamp for our most recent modification...
$modified_timestamp = strtotime($last_modified);

if ( ( $client_last_modified && $client_etag )
    ? ( ( $client_modified_timestamp >= $modified_timestamp) && ( $client_etag == $etag ) )
    : ( ( $client_modified_timestamp >= $modified_timestamp) || ( $client_etag == $etag ) )
    ) {
    status_header( 304 );
    exit;
}

// If we made it this far, just serve the file
readfile( $file );
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. juni 2013 - 21:02 #3
Kan du ikke "bare" assigne dine værdier til $file og $basedir direkte ?
Avatar billede yoohan Nybegynder
05. juni 2013 - 22:19 #4
Jeg er ikke programmør, har du et bud jakobdo?
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. juni 2013 - 22:21 #5
Ikke lige...
Men du har jo koden:

list($basedir) = array_values(array_intersect_key(wp_upload_dir(), array('basedir' => 1)))+array(NULL);

$file =  rtrim($basedir,'/').'/'.str_replace('..', '', isset($_GET[ 'file' ])?$_GET[ 'file' ]:'');

Kan du ikke bare lave:

$basedir = "ny mappe";
Avatar billede yoohan Nybegynder
07. juli 2013 - 11:27 #6
Skriv svar Jakob, og pointene er dine :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. juli 2013 - 11:46 #7
Svar