Avatar billede bdef Novice
06. juni 2013 - 12:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Literatur om Linux

Jeg er lidt i gang med mit Linux projekt i kælderes og savnede lidt at læse en rigtig bog om emnet. Derfor var jeg på det lokale bibliotek, men uden det store held.

Så søgte jeg på nettet, men det som det lykkes mig at finde var ikke hvad jeg forventede. Jeg kan ikke tage det seriøst, når en 'bog' starter med at fortælle hvor ringe Windows Server, ASP og MS Sql er. Jeg kom ikke længere end til gennemgangen af hvorfor ASP er vild meget dårligere end PHP og hvorfor MySQL er enormt meget bedre end det pineligt ringe MS SQL.

Er der nogle derude, som kan et link til noget rimelig læsbar og forholdsvis professionelt skrevet Linux litteratur?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2013 - 13:20 #1
06. juni 2013 - 15:21 #2
Der er også for dummies bøgerne.

Jeg ville også gerne have en god begynderbog / introduktion til Linux.
Men at finde noget seriøst er ikke nemt.

Jeg prøvede så at søge efter Linux for dummies, og de findes.
Jeg har dog ikke fået købt nogle af dem endnu, så jeg ved ike om de er værd at læse.
http://www.dummies.com/how-to/computers-software/operating-systems/linux.html