Avatar billede Skillzmize Nybegynder
12. juni 2013 - 14:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Powershell - list brugere der er medlem af 2 bestemte grupper i AD

Hej alle eksperter.

Jeg er begyndt at lege lidt med noget Powershell.

Jeg har ikke kunne finde en script der kan gøre dette.

Jeg skal bruge en liste over bruger i AD'et, der er medlem a gruppe X OG samtidigt er medlem af guppe Y.

Er der nogle her der kan finde ud af sådan noget?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
14. juni 2013 - 18:14 #1
Jeg kender ikke lige noget til PowerShell, men man kan lave listen fra en batchfil med programmet ADFind:
http://www.joeware.net/freetools/tools/adfind/

F.eks. kommandoen (én lang linje):
adfind -b "ou=brugere,dc=test,dc=local" -f "&(objectcategory=person)(objectclass=user)(memberof="gruppe1")(memberof="gruppe2")" -nodn samaccountname displayname -csv -csvdelim ; >"%~dpn0.csv"

Her skal du selv sætte de fulde gruppenavne (brug evt. dsquery til at finde disse), samt angivelsen af OU der skal søges i. Resultatet gemmes i csv-fil med samme "fornavn" som bat-filen.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
03. december 2013 - 08:33 #2
Hejsa RogerWilco

Tak for svaret. Kunne desværre ikke bruge det. Fandt aldrig en løsning til det. Du kan bare give et svar, så skal du nok få points.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
03. december 2013 - 18:26 #3
Hvor langt nåede du?