Avatar billede super_bedst Novice
12. juni 2013 - 19:52 Der er 1 løsning

Kontrol af dropdown menu (select)

Hej
Jeg har et en dropdown menu med det øverste punkt disabled, de øvrige punkter læses via php fra en tabel.
Nu vil jeg så gerne lave en kontrol af der er valgt et punkt, (et andet end "valg Projekt")

Jeg har i forvejen Required kontrol på de øvrige felter i formularen, denne er vi java script:

uddrag af koden ser således ud:

<script type="text/javascript">
function isEmpty(str) {
            // Check whether string is empty.
            for (var intLoop = 0; intLoop < str.length; intLoop++)
              if (" " != str.charAt(intLoop))
                  return false;
            return true;
        }

        function checkRequired(f) {
            var strError = "";
            for (var intLoop = 0; intLoop < f.elements.length; intLoop++)
              if (null!=f.elements[intLoop].getAttribute("required"))
                  if (isEmpty(f.elements[intLoop].value))
                    strError += "  " + f.elements[intLoop].name + "\n";
            if ("" != strError) {
              alert("Følgende data mangler:\n" + strError);
              return false;
            } else
            return true
        }
</script>

<form name="arbejdsseddel" action="tpl.create.detail.inc.php" method="post" ONSUBMIT="return checkRequired(this)">

<select name="Projekt">
                            <option selected value="projekt" disabled="disabled">Vælg Projekt</option>
                            <?php
            while ($line = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) {
            ?>
            <option value="<?php echo $line['Projekt'];?>"> <?php echo $line['Projekt'];?> </option>

            <?php
            }
            ?>
            </select>
Håber i kan hjælpe
Avatar billede super_bedst Novice
14. juni 2013 - 07:11 #1
fandt selv svarret, lukker