Avatar billede sasso Novice
13. juni 2013 - 11:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Outlook 2013: Jeg kan ikke kategorisere e-mails

Jeg har lige fået Outlook 2013/Windows 8 og har en udfordring, jeg ikke umiddelbart selv kan hitte ud af at løse:
Normalt holder jeg styr på mails i indbakken ved at kategorisere dem. Desværre kan jeg ikke finde ud af at aktivere dette for mails. Det lykkedes i kalenderen, men mails kniber.
Jeg har forsøgt mig med Office Hjælp, hvor jeg får at vide, at

"1.Klik på Mail.
2.Klik på Hjem > Mærker (gruppe) > klik på Kategoriser > klik på pil ned ud for feltet Kategoriseret."

Problemet er, at gruppen 'Mærker' kun indeholder felterne 'Ulæst/læst' og 'Opfølgning'.

Er der en, der kan forklare mig, hvordan jeg gør?

På forhånd tak
Avatar billede bwinkel Nybegynder
13. juni 2013 - 13:11 #1
Er det de enkelte mails du vil kategorisere?
Når jeg højreklikker på en mail, kan jeg vælge en masse forskellige kategorier, og lave mine egne kategorier.
Jeg vælger "Alle kategorier" i bunden af listen, så kommer jeg til en menu, hvor jeg kan lave mine egne kategorier.
Avatar billede bwinkel Nybegynder
13. juni 2013 - 13:15 #2
Kiggede lige, jeg har også "Kategoriser" under "Hjem" "Mærker" menupunktet
Avatar billede bwinkel Nybegynder
13. juni 2013 - 13:27 #3
Ok, har kigget lidt rundt.
Du vælger menuen "Hjem" eller en anden, højreklikker, klikker på "Tilpas båndet"
Når der dukker et vindue op, skal du klikke på dropdown menuen "Vælg kommandoer fra" og vælge "Alle faner"
Vælge "Hjem (Mail)" og klikke på "Mærker"
Her inde kan du så tilføje "Kategoriser" til din menu :-)

Lidt lang vej, men ok ingen har sagt det skal være nemt.
Avatar billede sasso Novice
13. juni 2013 - 16:30 #4
Tak. Nu er kategoriser-mulighederne så på båndet, men:
1. De er inaktive (lysegrå)
2. Der findes stadig ikke noget, når jeg højreklikker på en mail. Det er jo der, jeg gerne vil kunne tilføje en kategori til den enkelte mail (eller grupper)
Avatar billede sasso Novice
15. juni 2013 - 22:02 #5
Jeg har selv knoklet videre og har fundet denne tråd: http://www.slipstick.com/outlook/outlook-categories-flags-and-imap-accounts/, hvoraf man kan læse, at IMAP ikke understøtter kategorier, og at det derfor ikke er muligt at kategorisere e-mails, på IMAP-konti.
Det samme gælder kalenderelementer, hvis disse er tilknyttede IMAP også.
Og da jeg tidligere har haft POP3 og nu er skiftet til IMAP, er historien i virkeligheden ikke længere. Desværre.

Med mindre altså, at nogen kender et tilføjelsesprogram, der alligevel kan fikse det...???
Avatar billede sasso Novice
15. juni 2013 - 22:04 #6
Jeg har selv knoklet videre og har fundet denne tråd: http://www.slipstick.com/outlook/outlook-categories-flags-and-imap-accounts/, hvoraf man kan læse, at IMAP ikke understøtter kategorier, og at det derfor ikke er muligt at kategorisere e-mails, på IMAP-konti.
Det samme gælder kalenderelementer, hvis disse er tilknyttede IMAP også.
Og da jeg tidligere har haft POP3 og nu er skiftet til IMAP, er historien i virkeligheden ikke længere. Desværre.

Med mindre altså, at nogen kender et tilføjelsesprogram, der alligevel kan fikse det...???