Avatar billede Caranzia Nybegynder
13. juni 2013 - 17:08 Der er 8 kommentarer

Hvordan oprettes regel i outlook til at videresende uden indhold?

Hejsa.

Jeg står overfor et problem som jeg ikke selv kan finde en løsning på.

Når vi fakturere, bliver faktura sendt som vedhæftet PDF i mail til vores mail adresse som kvittering.

Denne mail har vi opsat en regel om at sende videre til vores printer som således printer denne.

MEN den printer også mailen som indeholder signatur mv.

Kan man på nogen måde opsætte det således at mailen videresendes uden noget andet end den vedhæftede PDF?

Jeg håber i kan hjælpe :)
Avatar billede kedde65 Praktikant
13. juni 2013 - 17:17 #1
Ja du kan lave en stump VBA kode der videresender mailen men inden sletter hele indholdet af mailen undtaget vedhæftninger. Denne VBA kode kan du så kalde fra "guiden regler".

Det vil dog kræve der er en Outlook der står og kører på en maskine et sted i virksomheden for det virker. Så måske ikke ligefrem den bedste løsning?
Avatar billede Caranzia Nybegynder
14. juni 2013 - 08:13 #2
Hej Keddel65

Hvordan skal det forstås at der skal være en Outlook i gang på en maskine?
Avatar billede kedde65 Praktikant
14. juni 2013 - 08:23 #3
Bare at det ikke er nok at det er en konto der er sat op på exchange serveren, men at denne VBA regel kun virker hvis den Outlook hvor VBA koden er skrevet/installeret på den er startet op.

Det kan være bogholderens maskine/outlook der er installeret det VBA kode og sat reglen op på. Så vil det virke sålænge outlook er tændt.
Avatar billede Caranzia Nybegynder
14. juni 2013 - 09:01 #4
Okay, så det skal blot være på den maskine som videresender mailen, at koden er installeret.

Dvs. det kan sagtens være på min egen maskine, da det er min mail som videresender.
Avatar billede kedde65 Praktikant
14. juni 2013 - 09:13 #5
ja det er korrekt - også for koden virker når der ankommer en mail med vedhæftning så skal outlook køre. Det vil sige kommer den om natten når din maskine den er slukket/eller du har tre ugers ferie. Så sker der ført noget næste gang din maskine den starter op.
Avatar billede Caranzia Nybegynder
14. juni 2013 - 09:36 #6
Super.

Det er ikke noget problem.
Disse mails genereres alligevel kun når computeren er tændt.

Nu til koden.

Er det en Google søgning, eller kender du til et stykke kode der kunne anvendes?
Avatar billede kedde65 Praktikant
14. juni 2013 - 17:04 #7
Jeg ved ikke hvor velbevandret du er i VBA kode - men denne kode gør tricket. Du skal naturligvis erstatte den fiktive mailadresse i koden med den kode der skal videresendes til.

Sub forwardattachment(mail As MailItem)
    Dim oForwardMail As MailItem

    If mail.Attachments.Count > 0 Then
        Set oForwardMail = mail.Forward
        oForwardMail.HTMLBody = ""
        oForwardMail.Recipients.Add "god@heaven.dk"
        oForwardMail.Send
    End If
End Sub

herefter der opsætter du en regel med de betingelser du ønsker der skal tricke denne kode og i handling i reglen der vælger du "run a script" og vælger denne kodestump :)

Spørg endelig, hvis der er noget du er i tvivl om :)
Avatar billede bas Forsker
17. juni 2013 - 17:17 #8
Måske kunne Automatic Email Manager være et bud.
http://www.automatic-email-manager.com/