Avatar billede sjiris Nybegynder
14. juni 2013 - 15:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvilken ipad skal jeg vælge

Jeg har tænkt mig at købe en ipad, men ved ikke hvilen jeg skal vælge til mit behov.
Den skal bruges til rejser bl.a. Thailand og jeg skal gå på facebook, tage billeder og surfe på nettet og emaile.
Pls. giv mig et godt råd, for det er en jungle, når man ikke har meget forstand på det.
Avatar billede sonalias Seniormester
14. juni 2013 - 15:31 #1
En google Nexus 7 er den bedste ipad! ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2013 - 16:01 #2
ipad mini har godt kamera, så hvis du vil tage billeder med den, så udgår nexus 7.
du vil have en 32gb (eller mere) for at få plads til apps og data + en dropbox-konto, så du kan tømme data derover, hvis du skulle bruge mere plads.
Hvis du køber den via apple.dk så kan du få et par linjers tekst indgraveret gratis (giver så 2-3ugers leveringstid). Fx navn og mailadresse.

Hvis du vil koble udstyr til, så er mini'en og den med retinaskærm ikke så smarte endda - de har 'forkert' stik til det meste. Men går du på den ældre ipad2, så bliver kamera også dårligere. Ellers må du leve med et omformer-stik.
Avatar billede kjeldsted Novice
14. juni 2013 - 16:09 #3
#1: Men det er jo så ikke en iPad ;)
Avatar billede sonalias Seniormester
14. juni 2013 - 16:26 #4
nej gud ske lov og vel, men on topic så what #2 said, husk at overvej med / uden 3G... Kan godt blive en dyr fornøjelse i udlandet men på den anden side er det imo 80% af fornøjelsen ved tablets
Avatar billede nielsen98 Nybegynder
14. juni 2013 - 16:26 #5
#2: Som udgangspunkt syntes jeg du skal vælge en 16 GB iPad. Hvis du skal bruge den til billeder, mails m.m.

link:
http://www.eplehuset.dk/produkt/3501_ipad-retina-wi-fi-sort-16gb.aspx
Avatar billede Blueeyez Mester
14. juni 2013 - 16:44 #6
Personligt vil jeg da vælge en ipad med retina skærm og 16 GB burde kunne gøre det, men 32 GB så er du sikret.

Jeg bruger selv google drive med min iphone 5, men det er kun indtil jeg får købt mig en nas server.

3g er et godt valg, men deaktiver det når du ikke er i danmark.. Selvom det da vidst er tvangs indlagt..
Avatar billede sjiris Nybegynder
29. juli 2013 - 09:54 #7
tak for alle forslagene