Avatar billede frem-ad Professor
14. juni 2013 - 19:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Jeg er blevet snydt godt og grundig af engelsk internet shop

Hej
Jeg bestilte nogle vare d. 3/4 13 på http://www.cookware-online.co.uk/ for de var betydelig billiger end hvis jeg købte dem i Danmark og de havde et udmærket omdømme (de dårlige reviw er først kommet efter) jeg handlede for £110.08, og der stod til alle varerne var på lager.
Den 4/4 fik jeg en mail at den ene vare ikke var på lager, men at det hele ville blive sendt inden for 5-7 dage. Og den 8/4 blev pengene trukket fra min konto. Men jeg har stadig ikke fået mine vare. Jeg har skrevet til firmaet 4-5 på den mail adresse der står på hjemmesiden men de har IKKE svaret tilbage.

Er der nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre for enten at få mine vare eller mine penge...

Jeg har fundet ud af dette - Part of the Pots and Pans family of websites, all of which offer top quality branded cookware at discounted prices. www.cookware-online.co.uk  www.cooks-knives.co.uk  www.coffee-tea-toast.co.uk www.pots-and-pans.co.uk - men hvad firmaet der står bag dem heder og deres mail ved jeg ikke og man kunne prøve og kontakte hovedkvarteret og se om der kan gøres noget den vej.

Og nej jeg kan ikke ringe til dem, for mit mundtlige engelsk er ikke meget værd. Håber der er nogen der ved hvad jeg kan gøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2013 - 19:24 #1
du skal altid handle gennem amazon.co.uk - så har amazon styr på den enkelte forhandler, og du får dine penge tilbage (den ene gang jeg købte den vej, og hvor varen ikke kom frem, så havde jeg penge tilbage efter en lille uge).

Overalt i eu er der masser af butikker, der slås med likviditet, og er på vej ned.
Billige køb kan være dyre - hvis du har betalt via dankort (og ikke fx visa), så kan du via banken få det tilbageført. Ellers har du tabt ca 1000kr.

Det er for sent at klage via din bank - det skulle være sket få dage efter betaling var trukket. Hvad har du lavet i de mellemliggende 2 mdr?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. juni 2013 - 19:27 #2
Sjovt... DU er blevet snydt godt og grundigt fordi du vil undgå at betale 25% i moms.. Altså ved og købe udenlandsk fremfor i Danmark.. Hvordan føles det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. juni 2013 - 19:42 #3
Du går bare i banken, og får pengene retur. Det kan du gøre i op til 13 måneder efter handelen. Banken vil måske sige, at det er for sent, men du har faktisk op til 13 måneder. Det skal bare holde fast i.
Avatar billede frem-ad Professor
14. juni 2013 - 20:25 #4
Jeg har handlet flere gange vare bla. værktøj fra England, ikke nødvendigvis pga. af pengene men også fordi de har nogle ting som ikke kan findes i Danmark, og hvis det findes så fås det fra England. Jeg bruger altid Visa dankortet.

claes57 jeg brugte Visa dankort og med de 2 mdr. som jeg skrev har jeg sendt de 4-5 mail og jeg har en veninde der ikke har været på toppen og som havde brug for mig så det var en prioritering, der ikke var mange spørgsmål i.

Blueeyez som jeg siger så har de mange anderledes og rigtige gode ting i UK. som ikke fås i DK.
På arbejdet køber vi også værktøj fra England for de kan levere det rigtige, vi har snakket med 2 af vores danske leverandør og de kunne ikke få det vi skal have, Som den ene sagde helt klart at han kunne godt bestille det, men hvis hans hoved leverandør fik det at vide så afbrød de samarbejdet, han havde set det før, så derfor var han bundet til kun og handle den vej.
Hvis vi endelig snakker moms så er det ikke kun der problemet ligger for så meget kan momsen ikke gøre (for er det ikke 17% i uk mens 25% i DK), det er fordi der er nogen der tjene noget mere, måske fordi der er for lidt konkurrence i Danmark.

erikjacobsen hvis det er rigtig så er det da godt, men synes altid jeg har hørt det skal være inden for nogle dage, men det er da værd og undersøge nærmere.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2013 - 20:41 #5
at du er en flink fyr hjælper ikke i denne sammenhæng. Du skulle stoppe betaling (og det er nok visa - uk kender ikke dankort) uden ugrundet ophold, og du har været passiv mht betalingen.
Mails til sælger hjælper dig ikke - det er betalingen, der skal stoppes via din bank. Sælger kan jo bare være tavs.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. juni 2013 - 21:58 #6
#4 du skriver de er billigere.. Men hvis du havde en butik og skulle sælge så ville du nok os se hvorfor priserne er som de er og der er mere end 1 butik i Danmark.. Oveni det så er der os mere klarhed over handlen når du køber i Danmark og bedre muligheder for henvendelser..
Avatar billede frem-ad Professor
15. juni 2013 - 08:54 #7
claes57 det ved jeg godt, men vi har jo vel alle nogen at hvis de har problemer så tænker vi ikke på vores eget, men er der 100% for dem. Men så vidt jeg forstår på di er der ikke noget og gøre nu.

Men der kan vel ikke ske noget ved og prøve og lave en indsigelse ´nummer 6 på denne  http://www.nordea.dk/Privat/Daglig+%c3%b8konomi/Betalings-+og+kreditkort/Indsigelse/1256622.html

Men der er ingen der har en ide, om hvordan man kan se hvad det er for et firma der står bag, de firma som jeg nævner oppe i spørgsmålet, for jeg ve de er under det samme.
Avatar billede sky Nybegynder
15. juni 2013 - 09:25 #8
Du skal printe / gemme dine rykkere til firmaet ud, og sende disse sammen med kvittering på betalingen til din bank - og en anmodning om returnering af beløbet.

De vil så spærre dit kort og udstede et nyt til dig.

Du får dine penge retur, der går bare lidt tid.

Du har 13 måneder til at anmode om returnering.
Avatar billede esendk Nybegynder
17. juni 2013 - 17:48 #9
Det er stadig usikkert at købe over nettet -det er desværre ret nemt at glemme, da det er blevet så normalt.

Jeg synes altid det er bedst at købe face-to-face. Så kan man tjekke fakta over nettet: http://versusio.com/da/samsung-galaxy-s4-vs-sony-xperia-z og derefter gå ned i butikken. Men måske er jeg lidt gammeldags.
Avatar billede frem-ad Professor
17. juni 2013 - 18:13 #10
Jeg har i dag sendt t brev af sted, til Nordea og så må jeg ta den derfra.

esendk jeg har det sådan hvis vi bort fra fødevare (med et par enkelte undtagelser) så køber jeg vel i dag omkring 70-80% via nettet, og jeg startede  på det for 10 år siden (der var ikke så mange forhandler) og dette er første gang jeg er blevet snydt så jeg ved ikke hvor usikker det er, selvfølgelig er jeg på vagt, men der er rigtige mange reelle forretninger på nettet og der er jo også mange rådne kar, som der også er ved alm. forretninger. Så selvom jeg lige har haft sådan en episode, så handler jeg forsat på nettet (i går bestilte jeg lige nogle bøger)
Avatar billede frem-ad Professor
22. juni 2013 - 16:43 #11
erikjacobsen og sky jeres hjælp kunne jeg bruge så smid svar så får i pointene.
For jeg sendte et brev (indsigelse) til Nordea, så de havde den om Tirsdagen og i går (fredag) fik jeg følgende besked
"Jeg har modtaget din indsigelse, som nu er under behandling.
Indtil sagen kan afsluttes, udlægges beløbet med forbehold, da forretningen har mulighed for at fremsende dokumentation mod din indsigelse eller kan have brug for yderligere oplysninger i sagen.
Jeg har derfor indsat kr 1980,88 på din konto nr. ****-***-***.
Hører du ikke nærmere inden for seks måneder, kan du betragte sagen som afsluttet.
Hvis du har spørgsmål eller ønsker noget uddybet, er du velkommen til at kontakte mig.

Med Venlig Hilsen
Nordea Bank Danmark A/S"

Så nu må jeg jo bare vente og se om der kommer en indsigelse, og så må jeg tage den derfra.

Tak for hjælpen
Avatar billede frem-ad Professor
22. juni 2013 - 16:44 #12
Hovsa erikjacobsen jeg glemte du ikke samler på pointene, så der får Sky bare dem alle. Men tak for rådet.
Avatar billede frem-ad Professor
25. juni 2013 - 15:58 #13
Sky gad du og smide et svar..
Avatar billede sky Nybegynder
28. juni 2013 - 09:07 #14
Hermed svar :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. juni 2013 - 12:26 #15
Godt du fik det løst.  :-)

Det med de 13 måneder har 2 gange været i tv-programmet Kontant.

Første gang svarede mange banker forkert på en telefonisk henvendelse (tror det var 6 af 10 banker).

Anden gang (da Kontant ca et år efter tjekkede op på sagen igen) svarede 9 ud af 10 banker korrekt, en af dem nævnte det havde været i Kontant, en anden spurgte, Nu ringer du vel ikke fra Kontant *G*
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. juni 2013 - 12:30 #16
(Jeg er i tvivl om det var 10 ud af 10 der svarede korrekt anden gang)