Avatar billede hcthorsen Praktikant
15. juni 2013 - 12:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre afkrydsningfelt til liste

Jeg har lavet og brugt en formular. Jeg har fundet ud af at der en del afkrydsningsfelter, som hellere skulle have været kombinationsbokse. Nu har jeg problemer med at lave det om.

Jeg har i den tilhørende tabel ændret

Datatype: JA/NEJ -> TEKST
VisKontrolelement: Afkrydsningfelt -> Kombinationsboks
Rækkekildetype:  -> Værdiliste ("Ja";"Nej";"Uvist")

I forbindelse med ændringerne har jeg sagt ja til at "opdatere egenskaberne for opslag alle steder". Jeg var så i den naive tro, at afkrydsningsfeltet ville blive erstattet af en kombinationsboks, men det sker ikke. Skal jeg ind og gøre det manuelt, eller er der en nemmere måde? Jeg har ret mange felter der skal ændres.
Avatar billede hcthorsen Praktikant
15. juni 2013 - 12:41 #1
....Jeg var så i den naive tro, at afkrydsningsfeltet ville blive erstattet af en kombinationsboks I MIN FORMULAR, men det sker ikke. Skal jeg ind og gøre det manuelt, eller er der en nemmere måde? Jeg har ret mange felter der skal ændres.
Avatar billede terry Ekspert
15. juni 2013 - 15:57 #2
I would suggest you make a new table containing the data you want to show in the combo box. Make sure you have an autonumber fiels as the primary key and then any other fields you want to show in the combo could be text.

Now make a new field in the mane table and choose Lookup as the data type. Follow the Wizard instructions to create the field. At some stage you will be able to choose the new table from where you want to take the values from.

When you add teh new field to any forms I woul dthink it will automatically be a combo.
Avatar billede hcthorsen Praktikant
15. juni 2013 - 16:06 #3
Sorry, I have to explain this in Danish. I can see you understand Danish very well:-)

Når jeg har lavet de ovenstående ændringer, så fungerer det fint hvis jeg indsætter det som et nyt felt i formularen. Jeg ville bare gerne undgå at skulle indsætte det hele på ny. Der er 60 afkrydsningsfelter, der er samlet i forskellige grupper med forskellig farve osv.
Avatar billede terry Ekspert
15. juni 2013 - 16:41 #4
And I guess you undertsand Englisg too, otherwise let me know and I'll go over to Dansk :-)

As far as I know there isnt any easy solution. It could maybe be done in code too but that would also take time to make and test. So I think the quickest way is by hand :-(
Avatar billede hcthorsen Praktikant
15. juli 2013 - 11:21 #5
Nå, lukker.