Avatar billede hclarsen Nybegynder
15. juni 2013 - 15:49 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

ny bolig, gammel post

Min kæreste er flyttet ind i sin nye andel for et par uger siden, men TDC har smidt et brev i hendes postkasse, som er adresseret den tidligere andelshavers lejer (ffs...). Min kæreste tror det er en regning, men hun har ikke åbnet brevet selvfølgelig.

1) Ved I, hvad hun skal gøre her? Smide det ud, eller kontakte sælgeren? Strengt taget kan sælger ved også være ligeglad.

2) Jeg tænkte på, rent juridisk, kan hun komme til at hænge på aben, hvis det er en regning?

3) Skal min kæreste foretage sig noget, så hun ikke får flere forkerte breve, eller er det den tidligere lejer, der skal nosse sig sammen?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juni 2013 - 15:57 #1
Hun kan vel gå ned på posthuset med det.. Ved ikke juridisk set, men ren og skær høflighed..

De burde kunne finde tidligere ejer ret nemt.
Avatar billede chalde Seniormester
15. juni 2013 - 16:02 #2
1) Returnér til posten eller TDC (smid det i en rød postkasse og streg adresse ud og skriv "adressat ukendt" på.

2) Nej, men det kan blive problematisk i forhold til, hvis TDC skal levere på adressen igen, hvis den gamle kunde stadig er registreret som bruger på addressen.

3) Returnér brevene med førnævnte "adressat ukendt"
Avatar billede chalde Seniormester
15. juni 2013 - 16:02 #3
Men nej, du har ingen forpligtelser udover at overholde brevhemmeligheden (det er strafbart at åbne andres breve).
Avatar billede mash Mester
15. juni 2013 - 16:03 #4
Som #1 siger, til posthuset med det og sig at personen ikke bor paa ard. mere.
Avatar billede hclarsen Nybegynder
15. juni 2013 - 16:20 #5
super, jeg skulle hilse og sige tak for jeres hjælp (og også tak fra mig af, nu slipper jeg for at høre om det... :D). Læg et svar, så deler I
Avatar billede mash Mester
15. juni 2013 - 16:29 #6
Ingen point til mig, samler ikke  :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juni 2013 - 16:55 #7
Får du her :-)
Avatar billede finb Ekspert
15. juni 2013 - 18:01 #8
Kryds over modtageren og i postkassen