Avatar billede tumben Novice
19. juni 2013 - 06:46 Der er 8 kommentarer

IMAP -Iphone og stofanet - sprogforvirring og abbonnementer på mapper

Jeg har prøvet at få imap til at virke på en ipad/iphone - en stofamail altså blablabla@stofanet.dk og kontoen er såmæænd undemærket... port 25 og 143  unden ssl....osv...ingen brok,,,,,men enten har jeg stirret mig og  blind...eller også er der noget rivede galt. jeg har problemer..med abbonementer på mapper...hvis...alt ser rigtigt ud i stofas webmail..altså mapper er på dansk....der er kun de defaulte.....når jeg så sætter posten op på iphone...kommer der dobbelt a mapper ..altså sendt....og sent....papirkurv....trash...osv...det er meget forvirrende...specielt når man også skal sætte en ipad op bagefter...hvorfor gør der det ???...selvom jeg afmelder abonnement...kommer de bare igen når jeg har prøvesendt. fra iphonen...så ligger de nye mapper også på webmailen.
jeg har sat masser a imap op, der kører perfekt,men det her, ggaaaabbbbb jeg kan simpelthen ikke holde rede på hvad det er jeg gør galt...

Nogen der ved hvad der skal stå i prefix på iphone, Stofa ku ikke svare på det . De sagde øøøøhhhhh :-)))???????

nogen der kan gennemskue det med UK  vs DK mapper (selvom jeg sætter webmail på dansk og iphone på dansk...laver den alligevel en af dem ekstra mapper på uk.
Stofa bruger Roundcube webmail, den er jeg ikke goe venner med. Jeg plejer at bruge Squarrelmail -den er der aldrig nogen problemer i...

(kører normalt alt på UK..alle vegne, det virker altid..og er til at forstå !!!
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juni 2013 - 08:45 #1
Har samme problem med mit webhotels webmail når jeg sætter det op i min iphone, men når det er en gmail virker det perfekt, så jeg tror det kan være den tjeneste stofa benytter..

Du skal jo huske dine mails er på en webserver og kan være der problemet er (nok ikke i din opsætning, men deres)

Det med dobbelt mapper lyder os ret underligt, har selv mapper i min gmail og det virket upåklageligt :-)
Avatar billede tumben Novice
19. juni 2013 - 09:00 #2
mit domæne ligger hos enavn...der kan man benytte både roundcube og squarrelmail...jeg bpperne til at være ens..og de laver dobbelt..jeg bruger den sidste..ingen problemer overhovedet...men stofa bruger roundcube..jeg kan simpelthen ikke få mapperne til at være ens...og der bliver lavet dobbelt...og på forskellige sprog...gaab jeg har brugt lang tid
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juni 2013 - 09:07 #3
Mit bedste bud er at det er ved mail serveren at der en opsætning der ikke er til iphone (kan os være iphonen, men så burde visse mail typer jo os fejle)

Har du prøvet stofa support afdeling?
Avatar billede tumben Novice
19. juni 2013 - 09:09 #4
prøver lige igen...

mit domæne ligger hos enavn...der kan man benytte både roundcube og squarrelmail...jeg bruger den sidste..ingen problemer overhovedet.
I stofa (stofa bruger roundcubewemail)...der kan jeg ikke få mapperne til at være ens..og de laver dobbelt..og på forskellige sprog...uoverskueligt hvor mail ligger...sender man en fra telefon....ligger den i sent...på telefon ..men ikke på webmails normale sent...men en dobbelt sent...gaab jeg har brugt lang tid og er kørt sur i det.
Avatar billede tumben Novice
19. juni 2013 - 09:10 #5
stofa ku jo ikke engang svare på hvad prefix skulle hedde...så dem tror jeg ikke meget på....men nej ikke seriøst prøvet..
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juni 2013 - 09:19 #6
På iphone, gå i indstillinger og vælg epost, kalender mm. Derinde kan du se din mail klik ind på den og klik så på mailen (øverst) der burde du kunne vælge hvor kladder og sendte mails dkal placeres?
Avatar billede tumben Novice
21. juni 2013 - 08:20 #7
hjælper jo ikke det havde jeg gjort inden jeg skrev spørgsmålet
Avatar billede Blueeyez Mester
21. juni 2013 - 10:12 #8
#7 er ret så sikker på fejlen opstår ved stofa.. Jeg har ikke selv stofa, men du må have adgang til et kontrolpanel til din(e) mail adresser?

Det er mit bedste bud da jeg ikke selv har stofa mail / stofa net...