Avatar billede tumben Novice
19. juni 2013 - 21:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

dynamiske diske _kan nogen oversætte

Er ved at lave en ny win syv pro maskine med preinstalleret OS - der VAR følgende på den ene fysiske disk :
SYSTEM: 100MB SYSTEM
OS (C) :450 GB (boot, Sidefil, Crashdump, Primær Partion
HP_RECOVERY 11 GB Primær Partion
100 MB : Genoprettelse

Så forminskede jeg C med 100 GB og prøvede at oprette en ..?? extended partion...på de 100 GB....og så kommer følgende tekst som jeg ikke forstår, og er lidt bange for det måske går ud over maskinens evne til at ku bruge genoprettelse../ recovery hvis det sku blive aktuelt.
Kan nogen oversætte det her mig....for mig bliver det bestemt ikke bedre at det er på dansk..jeg bruger altid UK...det plejer ikke være et problem at oprette en extended partion...

altså :

Med de handling du har valgt, konverteres de valgte grundlæggende diske, til dynamiske diske. Hvis du konverterer diskene til dynamiske diske, kan du ikke starte installerede operativsystemer fra en diskenhed på diskene (undtagen den aktuelle startdiskenhed).. vil du fortsætte..??????

undskyld, jeg forstår ikke...skal han kules ned ;-)
nogen der har sådan en besked på engelsk..det minder om en elendig oversættelse...eller kan du forklare mig det....lad om om det din mor du taler til tak...for jeg vil ikke trænges op i en krog hvor jeg er nødt til at geninstaller hele l....please svar kun hvis du virkelig har styr på det. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2013 - 21:41 #1
Dynamiske diske er som jeg forstår det flere diske der er koblet sammen som en større disk og samarbejder om det hele.
Det er derfor du får beskeden når du prøver at formatere på den måde du beskriver. Det vil nemlig ikke blive noget du kan boote på bagefter. Dynamiske diske skal kalrgøres før systemet kommer på så da kan samarbejde.
Prøver lige at finde mere om det.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2013 - 21:50 #2
Avatar billede milter Ekspert
19. juni 2013 - 21:54 #3
Avatar billede tumben Novice
19. juni 2013 - 22:36 #4
hhmm hvis det er..som jeg forstår det der..så ødelægger jeg jo det hele hvis jeg forsøger at få en ekstra disk..det har bare aldrig været et problem at lave en andre gange i win syv...det må da være hp der har fucked noget op i den måsde de har lavet den disk på..der er fire partitioner ..i forvejen..jeg har aldrig oplevet at den nægtede mig at lave en til..mig bekendt....så nul ghostdrev,,åbenbarT ??????
Avatar billede lclemens Nybegynder
19. juni 2013 - 22:40 #5
Windows kan godt overleve at bliver omdannet, men din genoprettelsesdel får du muligvis problemer med.

Windows vil over i den dynamsiske afdeling, da du har fire primære partitioner. Dvs der er ikke plads til flere.
Avatar billede tumben Novice
20. juni 2013 - 00:10 #6
ja ..det også nogenlunde det jeg får ud af det...så jeg tør ikke....må lave det ghost alene på et externt drev...skriv nogen svar så jeg kan uddele
Avatar billede milter Ekspert
20. juni 2013 - 10:48 #7
Jeg springer over, ellers tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2013 - 15:31 #8
ping