Avatar billede Hr. Thorsted Mester
23. juni 2013 - 08:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows update fungerer ikke, har prøvet det meste.

Windows vil ikke opdatere længere. Jeg bruger win7/64 får en fejl kode 80070002 Har forsøgt med alt hvad Microsoft kan foreslå, dog ikke geninstallation, da det er en preinstalleret udgave og jeg ikke har "skiven" der passer til. Har prøvet at låne en der hedder det samme som der står i mit program, men den siger min er nyere og vil ikke reparere eller geninstallere. Kan en af jer kloge mennesker måske se noget i en hijack logfil, hvis jeg kører den? Andre gode forslag modtages.
PS: Det er en original windows med nummer og det hele, bare så i ikke er i tvivl.
Please help.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2013 - 08:18 #1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. juni 2013 - 12:15 #2
Hej.

  Hvis du starter med at downloade og køre http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=20858 så er du sikker på at din Windows er rimeligt godt med i forhold til opdateringerne med det samme og det vil efter al sandsynlighed fixe dit problem.

De bedste hilsner
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
23. juni 2013 - 13:11 #3
Har nu prøvet:  http://windows.microsoft.com/ (...) og FixIt: http://support.microsoft.com/ (...) samt http://www.microsoft.com/ (...)

Kan stadig ikke opdatere. Selvom PC'en er et par år gammel, så er alle gendannelsespunkter før 1/6 forsvundet.

Jeg er meget motiveret for gode forslag.
Bedste hilsner Juhlefar
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. juni 2013 - 13:18 #4
Hej igen.

  Dine links funker desværre ikke, så vi kan ikke se, hvad du har prøvet.

  Det, jeg linker til, er "Windows Update Readiness Tool" - det er sådan set en samlet pakke med alle aktuelle opdateringer, der under installation også retter op på mange af de dårligdomme, Windows kan samle op hen ad vejen.

/Carsten
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
23. juni 2013 - 15:50 #5
Hej Carsten
Det jeg har gjort er de forslag 220661 er kommet med og det forslag du er kommet med. Måske er windows opdateret, men den skriver stadig windows kan ikke opdatere kode: 80070002
/Carl-Juhl
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. juni 2013 - 08:53 #6
Det undrer mig lidt; Update Readyness Tool skulle netop gerne rette op på de dårligdomme, der kan opstå, efter delvist vellykkede opdateringer m.v. og er, så vidt jeg husker, også den fremgangsmåde, Microsoft selv anbefaler.
Er der mon noget i din eventlog, der kan give et fingerpeg?
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
24. juni 2013 - 18:28 #7
Eventlog ????? Her er jeg vist for grøn. Forklar nærmere, så kigger jeg efter.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. juni 2013 - 18:38 #8
Inden vi gætter videre, hvad skete der, da du kørte Update Readiness Tool?
Filen, du har downloadet fra Microsoft skal gerne være ca. 390MB.
Installationen bør tage laaaaang tid at køre igennem.
Maskinen skal genstartes efter endt installation.

Hvis du er usikker på resultatet, så kør den igen - den gør ingen skade; tvært imod.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
24. juni 2013 - 22:12 #9
Jeg har kørt den igen. Det er korrekt den er på 390 mb, det tog 10 min. at installere.
Der er nu kørt 2 forskellige version 26 og version 27
Efter endt installation skriver den bare installationen er fuldført. Og så er der en luk knap.

Jeg har også genstartet pc'en.
Desværre ingen ændringer. Samme fejlkode og ikke mulighed for at opdatere, eller se hvilke opdateringer der er installeret.

er efterhånden ved at være fortvivlet.
/Carl-Juhk
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. juni 2013 - 06:54 #10
Hej igen.

  Microsoft har denne guide http://windows.microsoft.com/is-is/windows-vista/windows-update-error-80070002 til problemet. Hvis det virker for uoverskueligt at gennemløbe de enkelte trin, er det også muligt først at forsøge dig med http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=231149

/Carsten
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
25. juni 2013 - 21:25 #11
Hej igen Carsten. Har prøvet den første og gennemgået alle punkter, uden held. Har i dag prøvet det sidste du har foreslået. Stadig ingen held. Når jeg vil se hvilke opdateringer der allerede er installeret, så vise kun de sidste 2 der er installeret lige nu. Og på siden hvor man kan søge efter opdateringer, står der at der aldrig er installeret nogen og  seneste søgning er aldrig. Jeg har uden tvivl haft besøg af en virus eller noget andet skidt, bare irriterende jeg ikke har fundet hverken virus, malware eller spyware. Desværre har jeg heller ikke en cd til reperation af windows.

/ Carl Juhl
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
22. august 2013 - 05:48 #12
Desværre er der ikke noget der har hjulpet.