Avatar billede Gaming-Geek Nybegynder
24. juni 2013 - 00:34 Der er 9 kommentarer

Hvilken router?

Hej,
Har router og ethernet kabel noget at gøre med ens internet hastighed, og om man disconnecter fra internet?
Jeg har på det sidste disconnected fra mit internet nærmest uafbrudt hele dagen, hver dag. Og det er sket efter jeg tabte min router, men mit ethernet kabel er også meget gammelt, og ødelagt. Så jeg har købt et nyt ethernet kabel. Men jeg vil spørger om jeg måske skulle anskaffe mig en ny router også. Min router er også meget gammel.
Men hvilken router skal jeg kigge efter?

Kan nogen give mig nogle forslag på en god router. Eller skal i have nogle oplysninger vedrørende mit internet eller noget andet.

Håber nogle vil hjælpe mig, for jeg er helt blank, når det kommer til routere og internet og alt det halløj, og så er det også bare et utroligt irriterende problem, når man spiller online computer spil dagligt.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juni 2013 - 00:40 #1
Kommer meget an på hvad det skal bruges til og hvor meget du vil betale.. Dernæst hvad dit trådløse netkort er i stand til... Personligt synes jeg bedst om linksys high-end routere fx ea4500 som er en top model med -n teknologi og mulighed for at overvåge netværket over rns dmartphone...

Men som nævnt kommer det an på beløbet...
Avatar billede Gaming-Geek Nybegynder
24. juni 2013 - 02:02 #2
Jeg bruger nærmest kun internettet til online gaming.
Mit netværks kort er: Intel 82579V Gigabit Network Connection.
Mit budget er maks 4-500 kroner.
Mit nuværende internet er 10/1 mbit .. Men køber snart 40/5mbit

Har du nogen forslag til det jeg har skrevet?
Avatar billede Gaming-Geek Nybegynder
24. juni 2013 - 04:55 #3
Skal prisen være oppe ved omkring 1000, for at det er godt?
Læste mig frem til at ASUS RT-N66U router, skulle være ret god. Men den koster også 1000. Måske skulle jeg bare købe sådan en, og være dækket ind de næste par år.
Avatar billede Gaming-Geek Nybegynder
24. juni 2013 - 05:13 #4
Det skal lige siges at jeg er kunde hos Telenor, og har en Zyxel P 2601 HN -F1 router. Så vidt jeg kan se i forskellige forums, er det både et dårligt firma(Telenor) og at min router er meget dårlig.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
24. juni 2013 - 07:29 #5
Har du ikke også ip telefon ???
Det er jo vigtigt at vide det hele inden der er nogen der kommer med et bud, på hvilken der er rimlig til dit brug.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juni 2013 - 07:51 #6
#3 kommer helt an på hvad det bruges til..

Du bruger ikke wifi gør du? Ser ikke sådan ud og så kan det jo blot være en til 200 - 400 kr (højest) ..
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juni 2013 - 08:01 #7
Oveni det er den router du har ikke den der har tlf kabel i sig os? Så er det nok bedre at rette henvendelse til telenor da det ikke blot er en router, men os modem...  Og hvis du ikke bruger wifi kan du lige så godt deaktivere det i den næste...
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 12:32 #8
Har selv en http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudstyr/1010846/TPLink-TLWDR4300.html Og synes den er super (er selv gamer) God forbindelse via trådløst og kabel og hurtigt.
Avatar billede dosmer Nybegynder
02. juli 2013 - 03:50 #9
http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=ASUS RT-N56U Gigabit Dual Band N-router

Den behøver ikke være så dyr :)
Den er i øvrigt fremragende.
Og så er det pærelet at opsætte et hjemmenetværk og tilslutte en netværksprinter.