Avatar billede martinlind Nybegynder
24. juni 2013 - 13:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder i windows ( fra mit delphi program )

Jeg kan godt uden problemmer oprette dir med mkdir(p:\mitbib\) på det "lacale" drev P:

men hvis jeg bruger share navnet ( \\servernavn\pshare\mitbib ) får jeg fejl
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. juni 2013 - 13:21 #1
har tænk på om det overhovedet kan lade sig gøre, da jeg jo ikke kan sende bruger/pass med en mkdir()
Avatar billede nca Juniormester
24. juni 2013 - 14:38 #2
Dette kode virker fint på mit netværk.

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
if ForceDirectories('\\pmcfs02\dokumenter\NonExistantDir\TestDir')
  then ShowMessage('New directory added OK')
  else ShowMessage('New directory add failed with error : '+
                  IntToStr(GetLastError));
end;

Jeg vil tro den fejler, hvis du ikke har de fornødne rettigheder til sharet.
Avatar billede nca Juniormester
24. juni 2013 - 14:39 #3
Dette kode=Denne kode ;-)
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. juni 2013 - 15:50 #4
Fandt ud af at det virker hvis den bruger der er på maskinen har de rigtige rettigheder, problemet var at brugeren ikke var med i domain'et.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. juni 2013 - 18:14 #5
Man kunne vel også mappe det drev som f.eks. x: ved brug af en bruger du ved har rettighederne og så 'bare' lave en mkdir('x:\mappe')
Jeg mener ikke at mkdir eller andre (der kalder CreateDirectory i WinApi) har mulighed for at tage en bruger med.

Men når det er sagt så har det vel principielt ingen formål at oprette en folder som brugeren ikke har rettigheder til!