Avatar billede Diload Nybegynder
25. juni 2013 - 14:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til usb drev, kan ikke formateres.

Hej jeg sidder med mit 8gb Kingston Datatraveler 111 drev, og er ved at flå hårene ud på mig selv da jeg igår kom til at fjerne drevet under en formatering har det ikke virket siden og jeg kan på ingen måde formatere eller bruge drevet igen.

Får fejl i CHKDSK om at den angivne fil ikke er fundet.

Har prøvet diskpart, både clean, format, oprette og slette partitioner. (Af og til har den en partition men man kan ikke vælge den og andre gange er der ingen  partitioner på disken...)

og jeg ved simpelthen snart ikke hvad jeg skal gøre ved det, har også prøvet forskellige tools som HP USB Disk Storage Format Tool, og WD Digital Data LifeGuard Diagnostics, og alle gange får jeg fejl som "Den angivne fil er ikke fundet" og til tider får jeg fejlen at der intet media er indsat.

Så vis der er nogen der har den mindste idé om hvad jeg kan gøre jeg ihvertfald sætte stor pris på det :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2013 - 14:45 #1
jeg ville prøve via en bootcd med gparted - det kan ret meget.
usb-stick skal sidde i mens du booter på cd med gparted - så finder du den i programmet, tømmer den for evt rester, og laver en partition som formateres til fat32.
http://gparted.sourceforge.net/download.php
hent/brænd/boot Download gparted-live-0.16.1-1-i486.iso på linket
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
25. juni 2013 - 15:34 #2
Hej.

Du kan prøve med Linux Ubuntu.

Prøv at lave en ´Live USB eller DVD´
og se om du ikke kan formatere den
på denne måde.

Link --> http://www.ubuntu.com/download/desktop
Avatar billede Diload Nybegynder
25. juni 2013 - 16:15 #3
Sidder med gParted lige nu men kan bare ikke få den til at registrere at mit usb drev er tilstede :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2013 - 17:43 #4
brug ikke for lang tid på det (80kr for et nyt)
http://www.kabelmix.dk/shop/8-gb-usb-929p.html
Avatar billede Diload Nybegynder
25. juni 2013 - 20:05 #5
Det er bare træls da jeg lige har købt det, det var dog ikke helt det link du lige har sendt mener at det er datatraveler 111 som er USB 3.0 :-)
Avatar billede Diload Nybegynder
07. december 2013 - 00:32 #7
Svar