Avatar billede cjep Nybegynder
25. juni 2013 - 23:39 Der er 1 løsning

Understøtter Windows 2012 Essentials UpnP streaming?

Har installeret Windows 2012 Essentials til mit lille 4-bruger netværk derhjemme.

Har tidligere brugt Squeezebox server 7.7.2 på min Windows 2003 server og den var også UpnP streamer, således at mine små Dantax Wifi/DAB radioer kunne afspille MP3-filer fra serveren.

På Windows 2012 kører Squeezebox Server ikke godt; faktisk er det kun lykkedes mig at få den gamle version 7.6.1 til at køre, så Squeezebox virker. Men UpnP host delen kom først med i 7.7.1+

Så jeg mangler en UpnP host. Kan det passe at Media Streaming på Windows 2012 Essentials kun streamer DNLA og ikke er en UpnP host?

Kan nogle anbefale alternativer der virker? (Har prøvet Serviio uden held og synes ikke om at skulle have Java kørende. Llink gav heller ikke resultat).
Avatar billede cjep Nybegynder
30. juli 2013 - 14:33 #1
Har selv løst det.

OS'et i sig selv kan ikke streame, men ved at bruge den præ-installerede MediaPlayer's streaming funktion og åbne for streaming, virker det.
Det er i øvrigt en god ide at hæve buffer størrelsen fra 5s til 10s eller mere, for at undgå at afspilning pludselig stopper.

Testet med Squeezebox på wifi og MediaHousePro på Android.

/Claus